Jak leczyć ten nawrót nerwicy?

Witam, mam 34 lata. Od kilku lat leczę się na depresję. Wcześniej bralam Escitil. Odstawiłam przed ciążą w 2018 roku i w tym roku depresja wróciła wraz z silnymi lękami. Od początku października biorę Sertagen, pani doktor zaleciła 1 tabletkę (50mg). Jak tylko zaczęłam je brać poczułam się bardzo źle: nudności, ospałość, biegunka, suchość w ustach, a nawet uczucie guli w gardle. Więc pani doktor zaleciła przejść na pół tabletki i znów spróbować brać całą. Dwa tygodnie brałam pół tabletki. Wszystkie skutki uboczne wyżej opisane minęły. Po dwóch tygodniach wróciłam do całej tabletki i od tego czasu minęły już 2 tygodnie. Żadne skutki uboczne nie wróciły oprócz uczucia guli w gardle i z dnia na dzien nasila się ono. Jakby stale stało mi coś w przelyku, nawet jak przelykam ślinę to czuję to. Jest to bardzo uciążliwe i już sama nie wiem jak do tego podejść? W ulotce nie ma nic napisanego o tym.
KOBIETA, 34 LAT 2 miesiące temu

Czym różni się nerwica od innych zaburzeń psychicznych?

Witam! Objaw guli nerwicowej w gardle jest dość typowym objawem nerwicy, szczególnie histerycznej i należy to leczyć tak samo jak inne zaburzenia nerwicowe. Osobiście podniósłbym dawkę Sertraliny z dodatkiem Ataraxu. Nie można również zapominać, że leczenie przyczynowym zaburzeń emocjonalnych jest odpowiednio dobrana psychoterapia. Powodzenia W. Łuczkowski.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty