Zapytaj lekarza

1 , 0 3 1 , 9 2 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak mogę schudnąć tak, żeby mieć płaski brzuch i zgrabne uda?

Mam na imię Justyna. Mam 13 lat, 157 wzrostu i około 57 kg wagi. zdaję mi się że mam już nadwagę. Nigdy nie podejmowałam rygorystycznych diet, tylko czasem nie jadłam przez prawie cały dzień, ale to nie pomagało... W mojej rodzinie występuje NADWAGA, co mnie martwi. Nie byłam z tym u lekarza. Nie jem regularnie, i jem różne rzeczy... Ostatnio przytyłam kilka kilogramów i źle się z tym czuję. Martwi mnie to że od kilku dni mam okropne NAPADY GŁODU. Cały czas chce mi się jeść... chciałabym mieć płaski brzuch i zgrabne uda. Czy można mi doradzić jak mam jeść i jakie ćwiczenia najlepiej wykonywać?co zrobić żeby nie mieć napadów głodu? Bardzo PROSZĘ i z góry dziękuję ;-)
KOBIETA, 13 LAT ponad rok temu

Objawy niedoboru nasyconych kwasów Omega 3

Co się stanie, jeśli w naszej diecie zabraknie kwasów tłuszczowych omega-3? Obejrzyj film i dowiedz się, jakie są objawu niedoboru tego składnika. Wypowiada się dr Leszek Walentynowicz, internista.

Witam,

Napady głodu są zapewne spowodowane nieregularnym spożywaniem posiłków. Zanim zaczniesz myśleć o odchudzaniu powinnaś zapoznać się z nawykami zdrowego żywienia i do nich się zastosuj http://portal.abczdrowie.pl/dieta-dla-nastolatka oraz http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki Nie powinnaś stosować popularnych diet odchudzających, których skutkiem jest efekt jojo i niedobory pokarmowe, a także w wieku przypadkach zaburzenie wzrostu i dojrzewania. Na wyszczuplenie brzucha proponuję zestaw: 15 minut ćwiczeń siłowych, a po tym czasie przejście do części aerobowej (rower, pływanie, marsz czy steper/wchodzenie po schodach). Dzięki temu zawartość komórek tłuszczowych zostanie skuteczniej spalona. Ćwiczenia aerobowe muszą być wykonywane średniointensywnie przez minimum 30 minut.

Do tego możesz dodać ćwiczenia rozciągające po każdym treningu - tzw. streching.
Do tego proponuję ćwiczenia siłowe, które znajdziesz na naszej stronie np.:
http://portal.abczdrowie.pl/miesnie-brzucha-dolny-odcinek-0
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-brzucha
http://portal.abczdrowie.pl/pilates-na-plaski-brzuch
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenie-na-miesnie-brzucha-z-wykorzystaniem-prz...
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenie-na-miesien-prosty-brzucha-0
Pamiętaj jednak, że taki zestaw należy wykonywać minimum 3 razy w tygodniu po około 45-60 minut.

Efekty nie będą widoczne natychmiast, ale po kilku miesiącach regularnych treningów.
Zajrzyj także do artykułu poświęconego szczupłym udom http://portal.abczdrowie.pl/sposob-na-szczuple-uda

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy