Jak pomóc dziecku z zaburzeniami przetwarzania słuchowego i uwagi słuchowej?

Witam moj synek ma 9 lat w lagiewnikach zdiagnozowali zaburzenia przetwarzania sluchowego i uwagi sluchowej zalecili terapie Tomatisem.Moj syn nie funkcjonuje w zadnej szkole szczegolnie na przerwach jest pobudzony i impulsywny.Co mozemy zrobic bo narazie musi uczyc sie w domu bo nie chca go w szkole.Słabo zapamietuje szczegolnie matematyke albo jak sie czegos nauczy to na 2 dzien nie pamieta.Trzeba do niego mowic kilkakrotnie jesli chodzi o wykonywanie polecen jest tez dzieckiem nadpobudliwym
KOBIETA, 33 LAT ponad rok temu

Fakty o zdrowiu - Oburęczne dzieci bardziej nadpobudliwe?

Dzień dobry. Szkoła nie może stwierdzić, że "nie chce dziecka". Szkoły mają za zadanie dostosować warunki, tak aby były sprzyjające dla każdego dziecka. Warto udać się do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i postarać o orzeczenie o kształceniu specjalnym. Jeżeli w szkole masowej pojawiają się problemy z zachowaniem i impulsywnością, naprawdę warto pomyśleć o klasie integracyjnej, a nawet wysokofunkcjonującej klasie specjalnej (które są 4, 5 osobowe). W takich klasach dziecko będzie mogło się realizować, przyzwyczaić do trybu pracy - nauka będzie zindywidualizowana, a warunki dopasowane do jego potrzeb - dzięki temu trudne zachowania na terenie szkoły znikną. Jeżeli problemem faktycznie jest tylko zaburzenie przetwarzania słuchowego, nie ma opcji, żeby dziecko nie przystosowało się do takiej klasy i nie czerpało z niej korzyści jeżeli nauczyciele, terapeuci i rodzice będą ze sobą współpracować. Jest to na pewno korzystniejsza opcja i dla dziecka i dla jego rodziny. Dzięki temu dziecko będzie mogło nauczyć się odpowiednich zachowań społecznych, rozwijać i pokonywać trudności, uodparniać się na frustrację - a nie unikać tych sytuacji i pogłębiać trudności. Im dłużej odwleka się włączenie dziecka w grupę, ty trudniej będzie tego dokonać w przyszłości. Jeżeli trudne zachowania dziecka mają duże nasilenie warto rozszerzyć diagnozę i wykluczyć inne zaburzenia (przede wszystkim zaburzenia neurorozwojowe, które często są mylone). W przypadku zaburzeń przetwarzania słuchowego ważne jest, aby w życiu codziennym:
kierować komunikaty w stronę dziecka, po wcześniejszym upewnieniu się, że na nas patrzy i jest skupione (dotknąć dziecko w ramię, skupić jego wzrok na sobie), polecenia kierowane do dziecka powinny być krótkie i jednoznaczne, ważne aby redukować wszelkie szumy i hałasy w tle (całkowicie wyłączone radio i wyłączony telewizor).

Pozdrawiam,
Justyna Sordyl-Grajcar
www.psychoterapeutakatowice.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty