Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 2 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak szybko spalić tłuszcz?

witam,mam 171cm i 94kg. jak to spalic? Co jesć? jak cwiczyc? najbardziej zalezy mi na nogach i brzuchu. z gory dziekuje za porade
KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Czy dieta cud istnieje?

Wiele osób, które chciałyby schudnąć, liczą, że w końcu trafią na cudowną dietę. Chcą zrzucić zbędne kilogramy bez zbędnego wysiłku. Czy to możliwe? Obejrzyj film i sprawdź.

Witam serdecznie,

Należy wprowadzić zdrową i zbilansowaną dietę, która stanowi 70% sukcesu oraz aktywność fizyczną która daje 30%. Musi Pani zadbać o regularność posiłków. Należy jeść 5posiłków dziennie w odstępach 2,5-3h. Dzień należy rozpocząć od pełnowartościowego śniadania zjadanego do 1h po przebudzeniu zaś kolację 3-4h przed snem. Należy pić 1,5-2l czystej wody mineralnej dziennie w celu nawodnienia organizmu oraz jego oczyszczenia. Powinna Pani również zrezygnować z żywności silnie przetworzonej, tłustej, kolorowych napoi oraz słodyczy. Zalecam wybierać chude białe mięsa, jedynie razowe pieczywo oraz brązowy ryż, makaron i gruboziarniste kasze. Należy zjadać dużo warzyw oraz owoce w celu dostarczenia cennego błonnika. Na kolację ograniczamy węglowodany a skupiamy się na białku.

Powinna Pani również wprowadzić ćwiczenia. Można skorzystać z siłowni pomocy trenera fitness lub ćwiczyć samodzielnie w domu, wyszukując odpowiednie ćwiczenia w internecie.
Tłuszczyk nie spala się z pojedynczych partii ciała czyli np z nóg i brzucha na których najbardziej Pani zależy, dlatego wykonuje Pani ćwiczenia ogólnorozwojowe, treningi cardio, interwały, które przyspieszą redukcję tkanki tłuszczowej oraz ćwiczenia na dane partie ciała które wyrzeźbią ciało.

Przy ćwiczeniach należy zadbać o właściwą dietę. Trening powinien zaczynać się około 2h po posiłku lub jeżeli jest to niewielka przekąska to około 1h. Po treningu należy dostarczyć węglowodany proste, łatwo przyswajalne np banan oraz białko (ok 20-30min po treningu) a następnie zjeść węglowodany złożone i łatwo przyswajalne białko czyli np chuda ryba czy kurczak w celu uzupełnienia strat glikogenu i odbudowy uszkodzeń struktur włókien białkowych. W posiłkach okołotreningowych należy unikać tłuszczu, gdyż upośledzają odbudowę glikogenu.

W razie dodatkowych pytań zapraszam na konsultację
tel 506225670
Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
Anna Porada Dietetyk, Wrocław
42 poziom zaufania

Szanowna Pani, Proszę stosować niskokaloryczne posiłki o regularnych porach 5 razy dziennie (co 2-3h), wycofać słodycze oraz słone przekąski i zapisać się na zajęcia sportowe. Bardziej szczegółową poradę otrzyma Pani w gabinecie dietetyka, po szczegółowym wywiadzie żywieniowym.

0

Witam, chcąc schudnąć nie należy zadawać pytania co jeść, lecz czego nie jeść ;) Bez analizy sposobu dotychczasowego żywienia to trochę jak wróżenie z fusów.

Zapraszam na www.dietoterapia.waw.pl, proszę wypełnić dzienniczek żywieniowy i z nim zapraszam na konsultację (także online)
Serdecznie pozdrawiam

Dietetyk, absolwentka Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW.
0

Witam!
Dokładne, indywidualne zalecenia żywieniowe mogą być podane po zebraniu wywiadu żywieniowo-chorobowego. Wstępnie zachęcam do przestrzegania zasad racjonalnego żywienia, które podam poniżej. 1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji.

2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Jedz 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Dzień zaczynaj od śniadania.

3. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla ciebie głównym źródłem energii.

4. Pamiętaj o codziennym spożywaniu warzyw i owoców. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami.

5. Każdego dnia co najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery.

6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek).

7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego.

8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy (źródła „pustych” kalorii).

9. Pij wystarczającą ilość płynów – minimum 2 litry dziennie.

10. Unikaj alkoholu. Zapraszam również na www.diet-coaching.xaa.pl
Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy