Zapytaj lekarza

7 4 2 , 0 2 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaki jest wpływ antybiotyku na skuteczność tabletek antykoncepcyjnych?

W poniedziałek dostałam od lekarza antybiotyk T*******, we wtorek przyjęłam ostatnią tabletkę z blistra Y*******, w sobotę rano skończyłam brać antybiotyk. Po siedmiodniowej przerwie odstawienia tabletek zaczęłam przyjmować nowy blister (środa w południe) natomiast tego samego dnia wieczorem doszło do stosunku miedzy mną a moim parterem. Czy byłam wystarczająco chroniona przed ciążą żeby odbyć stosunek bez dodatkowego zabezpieczenia?    

KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie.
Antybiotyk, który Pani przyjmowała obniża skuteczność tabletek antykoncepcyjnych. Dlatego podczas antybiotykoterapii oraz przez kolejnych 7 dni po jej zakończeniu należy stosować dodatkowe zabezpieczenie np. prezerwatywę. W Pani przypadku nie można liczyć na pełną ochronę. Dlatego po upływie 10-14 dni od stosunku należy wykonać test ciążowy.
Pozdrawiam
 

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy