Niedoczynność tarczycy i przybranie na wadze po zastosowaniu Euthyrox

pare dni temu po zrobionych badaniach na tsh okazalo sie ze mam niedoczynnosc tarczycy udalam sie do endykronologa i otrzymalam dawke 50 eutyrox. przy wzroscie 165 wazylam 56kg nagle w ciagu kilku miesiecy przybralam do 60 i nadal ta waga sie utrzymuje. bardzo boje sie ze bede przybierala na wadze.pomocy
KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Problemy hormonalne kobiet

Dzień dobry,

To prawda, że w ulotce Euthyroxu wśród objawów ubocznych jest podany wzrost masy ciała, jednakże najczęściej kobiety z niedoczynnością tarczycy, które zaczynają przyjmowac lek nie tyją lub wręcz udaje im się zredukować masę ciała. Co więcej jest grupa kobiet, która stara się załatwić sobie ten lek, celem przyspieszenia metabolizmu i zmniejszenia masy ciała, co u osób z prawidłową wyjściową funkcją tarczycy nie jest wcale takie proste. Biorąc lek może mieć Pani nieco zwiększony apetyt. Proszę zwracać uwagę, co Pani spożywa i zwiększyć aktywność fizyczną. Warto pokazać się endokrynologowi, który ew. poda Pani dodatkowe wskazówki, jak redukować masę ciała.

Pozdrawiam serdecznie.

Dr n. med. Marek Derkacz

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty