Odchudzanie po 38. roku życia

Witam! Od kilku dni stosuję dietę, tzn.: rano chrupki fitnes (1 mała garść ) i 1 szkl. mleka 0,5%. W pracy 2 pomidory z cebulką i 1/2 kubka serka wiejskiego, jabłko, w domu kawałek mięsa gotowanego z 2 pomidorami z cebulką , jabłko i na kolację również 1 pomidor z cebulką. Taką właśnie dietę stosuje 5 dzień, a waga ani drgnie? Co źle robię ? Mam sporą nadwagę, prawie 18 kg. Co robić?
KOBIETA, 38 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witam!

Pierwszy błąd to zbyt niska kaloryczność diety - ok. 500 kcal. To zdecydowanie poniżej bezpiecznej granicy diet odchudzających, które powinny mieć od 1500 kcal do 1000 kcal w zależnosci od dziennego zapotrzebowania energetycznego, masy ciała, wzrostu, wieku, płci oraz aktywności fizycznej. Niedobór energii grozi anemią, osłabieniem, niedożywieniem, brakiem składników odżywczych, witamin i mikroelementów. Takie diety ponadto kończą się zazwyczaj efektem jo-jo.

Drugi błąd to praktyczny brak węglowodanów. Jedynym produktem zbożowym w tej diecie są płatki. Warto nadmienić w tym miejscu, że tłuszcz spala się tylko w obecności węglowodanów. Bez nich jest magazynowany w postaci tkanki tłuszczowej.

Nie widzę także żadnej wzmianki na temat aktywności fizycznej, która jest podstawową sprawą podczas odchudzania. Bez niej są małe szanse na wzrost metabolizmu, a jeśli Pani nie chudnie oznacza to, że prawdopodobnie w nim leży problem.

Przemianę materii można podnieść za pomocą dwóch rzeczy - aktywności fizycznej, o czym już wspomniałam oraz regularności. Nie wiem w jaki sposób rozłożyła Pani te posiłki, ale powinny być co 3 godziny i nie powinno ich być mniej niż 5.

Niech się Pani postara urozmaicić dietę, dodając do niej pieczywo razowe, makarony, kaszę, ryż. Warzyw także powinno być więcej i nie tylko pomidory. Różnorodność w diecie zapewnia podaż wszystkich niezbędnych witamin i mikroelementów. Proszę spożywać co najmniej 2 razy w tygodniu chude ryby pieczone w folii lub duszone na parze. Warto byłoby także dodać 1 łyżkę oliwy z oliwek oraz około 100 g owoców dziennie. Jeśli chodzi o nabiał, to też jest go nieco za mało. Niech Pani doda jeszcze 150 g jogurtu naturalnego. Jeśli tak ułożona dieta nie przyniesie żadnych efektów, warto skonsultować się z lekarzem - może problem leży zupełnie gdzie indziej. Życzę powodzenia i pozdrawiam serdecznie.

0

Witam!
Dokładne, indywidualne zalecenia żywieniowe mogą być podane po zebraniu wywiadu żywieniowo-chorobowego. Wstępnie zachęcam do przestrzegania zasad racjonalnego żywienia, które podam poniżej. 1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji. 2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Jedz 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Dzień zaczynaj od śniadania. 3. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla ciebie głównym źródłem energii. 4. Pamiętaj o codziennym spożywaniu warzyw i owoców. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami. 5. Każdego dnia co najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy (źródła „pustych” kalorii). 9. Pij wystarczającą ilość płynów – minimum 2 litry dziennie. 10. Unikaj alkoholu. Zapraszam również na www.diet-coaching.xaa.pl
Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty