Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 3 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Osłabienie i kłopoty z chodzeniem przy niedoborze witaminy B12

Moja mama miała silny niedobór wit B12 . Przestała chodzić , trafiła do szpitala na oddział neurologii, otrzymała 14 zastrzyków z witaminą B12 i jak wróciła do domu od lekarza rodzinnego jeszcze 9, teraz ma czekać dwa miesiące i wtedy zrobić badania krwi , mama ostatnio czuje się gorzej wprawdzie chodzi ale znowu słabo i ma uczucie "grubych rąk i nóg" . Co robić? Neurolog przyjmuje dopiero po polowie lutego.
KOBIETA, 78 LAT ponad rok temu

Udar - kiedy wezwać karetkę?

P { margin-bottom: 0.21cm; } Jednostronna bezwładność, drętwienie kończyn, niewyraźne mówienie i problemy ze zrozumieniem mowy, ostry ból głowy ? to objawy udaru mózgu. Istnieje kilka objawów poprzedzających udar, będącymi sygnałami ostrzegawczymi.

Najprawdopodobniej mMama mcierpi na chorobe Addisona-Biermera, zaburzenia wchąłniania witaminy B12
Pewnie będzie konieczna STAŁA SUPLEMENTACJA WIT B12 w zastrzykach 1-2x w miesiącu...
Niedobory wit B12 powoduja zaburzenia czucia głebokiego, czucia ułozenia kończyn, dlatego uczucie "grubych rąk i nóg", niezgrabnych i bez wyczucia gruntu, a także osłabienie i zaburzenia pamięci!
Pewnie robiono gastroskopie i oznaczenia hormonów tarczycy!
Bywa też niedoczynność tarczycy i niedobory żelaza, witamin B i Vit D !

Specjalista neurolog. Ekspertka w dziedzinie leczenia migreny oraz przewlekłego bólu głowy.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy