Zapytaj lekarza

7 3 6 , 4 9 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zachwiania równowagi i niski poziom witaminy B12 po złamaniu nogi

Po złamaniu nogi zaczęłam chodzić bez kul. Jednak cały czas mam wrażenie, że za chwilę się przewrócę, nie mam stabilności w nogach - szczególnie stojąc - czuję się jak wańka-wstańka, muszę się o coś oprzeć, żeby się nie przewrócić. Przy chodzeniu również kołyszę się na boki. Zrobiłam poziom witaminy B12 mam 129,2. Podobno mam ataksję tylnosznurową (bez diagnozy neurologa). Przyjmuję zastrzyki B12. Jestem po 6 zastrzyku. Czy zmiany mi się cofną? Po jakim czasie mogę oczekiwać poprawy?
KOBIETA, 43 LAT ponad rok temu

Pierwsza pomoc przy napadzie padaczkowym

Lek. Tomasz Budlewski
79 poziom zaufania

Proszę końiecznie udac sie do lekarza neurologa i ortopedy, po konsultacjach bedzie mozna coś więcej powiedzieć.

0

Niski poziom wit b12 może powodować różne objawy, miedzy innymi zaburzenia r,równowagi, uczucie niepewności podczas chodzenia, zaburzenia czucia głębokiego, czy tez pełną ataksję tylnosznurową, ale nie tylko również zaburzenia funkcji poznawczych itd. W zależności od stopnia zaawansowania są to objawy przemijające po uzupełnieniu niedoborów.
Należy tez zdiagnozować przyczynę niedoboru.

Specjalista w dziedzinie neurologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy