Zapytaj lekarza

7 4 0 , 1 0 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przyjmowanie zastrzyków z witaminą B12 a intensywne treningi

W zeszłym roku stwierdzono u mnie niedobór wit b12, od września 2013 co miesiąc otrzymuję zastrzyk z wit b12 w dawce 1000, od początku marca zaczęłam intensywnie trenować każdego dnia, czy powinnam przyjmować większe dawki lub częściej przyjmować zastrzyk? Po 3 tygodniach po zastrzyku i codziennych intensywnych ćwiczeniach, zaczęłam czuć się słabo, zaczęło brakować mi sił i pojawiły mi się na nowo objawy związane z niedoborem wit b12, które odczuwałam w zeszłym roku.
KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Badanie moczu na ciała ketonowe

Ciała ketonowe pojawiają się, m.in. jeżeli organizm nie otrzymuje wystarczającej ilości pokarmu na pokrycie zapotrzebowania energetycznego. Dlatego też w profilaktyce powinno stosować badanie krwi na obecność ciał ketonowych ? można je zrobić w domu lub w laboratorium.

Lek. Izabela Ławnicka
82 poziom zaufania

Witam! Intensywny wysiłek fizyczny generalnie nie powinien powodować drastycznego spadku poziomu witaminy B12. Jeśli jednak opisane objawy są takie same jak w okresie kiedy zdiagnozowano niedobór, proszę skonsultować się z lekarzem, który prowadzi Pani leczenie. Warto byłoby bowiem oznaczyć poziom witaminy B12. W zależności od wyniku lekarz zdecyduje o ewentualnym zwiększeniu dawki.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy