Zapytaj lekarza

1 , 0 3 4 , 2 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Podwyższony kortyzol a rozstępy

Witam. Czy musze sie bardzo martwić tymi wynikami ? zaczynam strasznie panikować . Jestem osoba nerwowa. Zaczęły mi sie robić rozstepy , a wiem ze przy podwyższonym kortyzolu mogą wystąpić . Kortyzol rano z krwi : 39,81 ug/dl , wieczorem : 18,62 . Acth 5.8 pg/ml , wolny testosteron 5.33 pg/ml ; TSH, PRL, FSH, DHEA SO4 w normie. Ginekolog podejrzewa PCOS. Czy są one bardzo podwyższone ? Okropnie sie boje ze cos mi jest. Ciśnienie mam dobre .
KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Hormony a zachowanie

Szanowna Pani,

Proszę udać się na wizytę do endokrynologa. W Pani przypadku należy rozszerzyć diagnostykę w kierunku zespołu Cushinga. Stres może również być przyczyną hiperkortyzolemii, ale biorąc pod uwagę Pani wyniki i objawy kliniczne rozstępy (w zespole Cushinga zwykle czerwone, czerwonosine), trzeba koniecznie wykonać dodatkowe badania.

Pozdrawiam serdecznie.

Marek Derkacz

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy