Zapytaj lekarza

1 , 0 2 9 , 5 0 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Pomocy - co zrobić, by pozbyć się brzucha?

Pomocy. Mam prawie 20 lat, waga moja to ok. 92kg, a wzrost to 164 cm. Ćwiczę codziennie na rowerku treningowym 30 minut, więcej nie daję rady, za słodyczami nie przepadam - zresztą mogłabym je nawet wyłączyć z mojego menu. We wrześniu biorę ślub i chciałabym ładnie wtedy wyglądać. Moim problemem jest mój brzuch, ponieważ po licznych odchudzaniach dostałam efektu jo-jo. Co mam zrobić, żeby stracić go? Podobam się sobie i uważam, że zbyt grubo nie wyglądam, jednak brzuch mi przeszkadza oraz masa tłuszczu na nim i na ramionach. Pomóżcie mi, proszę. Jak dieta lub ćwiczenia?
ponad rok temu

Indeks glikemiczny w cukrzycy

Indeks glikemiczny oznacza poziom glukozy we krwi po spożyciu posiłku. Czy dla cukrzyka powinno to mieć znaczenie? Obejrzyj film i zapoznaj się z wypowiedzią eksperta.

Witam!

Bardzo dobrze, że się Pani sobie podoba, ale niestety jest Pani otyła i ewentualna redukcja masy ciała powinna mieć w tym przypadku wymiar przede wszystkim zdrowotny. Pani BMI to 34,32, przy normie 18,5-25. Czy była Pani w tej sprawie u lekarza? Jeśli nie, to polecałabym konsultację. Być może przyczyna otyłości jest inna, niż nieprawidłowe żywienie i niewielka aktywność fizyczna. Nie wolno bagatelizować problemu nadmiernej masy ciała.

Do zaburzeń mogących stanowić następstwo otyłości, zalicza się: cukrzycę typu II, nadciśnienie tętnicze, dyslipidemie, kamicę pęcherzyka żółciowego, problemy z krzepnięciem krwi, zespół bezdechu nocnego, choroby układu krążenia, zwyrodnienia stawów, zwiększone ryzyko nowotworów.

Przykładowe ćwiczenia znajdzie Pani na www.abccwiczenia.pl.

Polecam artykuł: ćwiczenia. Przy tak dużej liczbie zbędnych kilogramów, odchudzanie powinno być poprzedzone badaniami (m.in. stężenia hormonów tarczycy). Zajęcia aerobiku mogą być dla Pani szkodliwe, gdyż wysokie jest ryzyko urazu. Korzystniejsze byłyby zajęcia na basenie, jazda na rowerze, spacery.

Zalecam unikanie spożywania potraw smażonych, tłustych. Konieczna będzie rezygnacja z żywności typu fast food, słodyczy, cukru.
Zamiast kolorowych napojów gazowanych polecam picie wody niegazowanej, herbaty zielonej, czerwonej, czarnej. Soki owocowe dobrze jest rozcieńczać wodą. Korzystne będzie zrezygnowanie ze słodzenia herbaty.

Zupy nie powinny być zabielane. Należy zrezygnować z tłustych sosów. Dobrym pomysłem mogą być sałatki i surówki. Należy jednak wystrzegać się dużych ilości kalorycznych dodatków: awokado, grzanek, sosów, orzechów. Trzeba pamiętać o umiarze. Kalorycznym dodatkiem będzie również majonez, stąd nie polecam jego dodawania.

W ramach przekąsek można jeść sałatki owocowe z dodatkiem jogurtu naturalnego, musy owocowe, koktajle na bazie odtłuszczonego mleka/kefiru/maślanki i owoców, jogurty, owoce, warzywa, batony zbożowe.

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
- śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
- II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem. Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu. Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli. Należy dokładnie żuć każdy kęs. Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

POZDRAWIAM

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy