Zapytaj lekarza

7 3 6 , 5 2 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Powiększony węzeł chłonny - powiązane z pigułką antykoncepcyjną?

Od około 2 miesięcy mam powiększony węzeł chłonny pod pachą. Węzeł pod drugą pachą jest też lekko powiększony, jak i na szyi. Węzeł pod pachą wydaje się być znacząco mniejszy podczas miesiączki, czyli wtedy, gdy odstawiam na 7 dni pigułkę antykoncepcyjną. Czy to może mieć coś wspólnego z antykoncepcją? Lekarz wysłał mnie na badania krwi, rtg klatki piersiowej, które nic nie wykazały. W przyszłym tygodniu idę na usg. To wszystko zajmuje jednak bardzo dużo czasu, a wciąż nie wiadomo, co mi jest. Dziękuję.

KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Witam serdecznie!

Nie napisała Pani, czy pojawienie się powiększonego węzła, zbiegło się w czasie z rozpoczęciem antykoncepcji. Jeśli zażywa Pani antykoncepcję hormonalną już dłuższy czas, to nie wiązałabym tego raczej z powiększeniem węzłów. Różnica w wielkości węzła może wynikać ze zmiany spoistości tkanki piersi w czasie miesiączki. Oczywiście jak najbardziej powinno wykonać się USG piersi wraz z oceną dołów pachowych i węzłów chłonnych.

Pozdrawiam serdecznie

Specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu publikacji specjalistycznych z zakresu kardiologii, onkologii oraz chorób wewnętrznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy