Probiotyk stosowany w celu uzupełnienia fizjologicznej flory bakteryjnej w pochwie a spóźniający się okres

Witam, mam oto taki problem. Moja dziewczyna ostatnio brała tabletki dopochwowe na odbudowę błony bakteryjne 10 dni + jedna tabletka doustna. Przed kuracją miała okres regularny, który się nie spóźniał. Po skończeniu kuracji okres zaczyna się spóźniać około miesiąca. Chciałem dodać, że stosunki się odbywały, ale nasienie oddawałem poza układ rozrodczy. Nie narzeka na żadne objawy ciąży ani bóle. Jutro będzie robić test ciążowy. Po postu okres jej się spóźnia i zaczyna się przejmować czy nie jest w ciąży? Czy może być to spowodowane kuracją? Pozdrawiam

PS: Chciałem dodać, że nie wiem czy jest dziewicą, czy nie, bo nie doszło do pełnej penetracji. Krwi nie widziałem z jej pochwy.

MĘŻCZYZNA, 19 LAT ponad rok temu

Stosowanie leków przeciwdepresyjnych w ciąży

Lek. Magdalena Pikul
82 poziom zaufania

Witam!

O ile te tabletki to probiotyki dopochwowe czy doustne (zawierające pałeczki kwasu mlekowego, stosowane w celu uzupełnienia fizjologicznej flory bakteryjnej w pochwie) a nie preparaty hormonalne to z pewnością ich stosowanie nie jest przyczyną spóźniającej się miesiączki. A przyczyny mogą być różne, od przebytego ostatnio stresu, intensywnego wysiłki fizycznego, utraty masy ciała, poprzez różne stany chorobowe dróg rodnych, zaburzenia hormonalne, a wreszcie ciążę, której nie można wykluczyć, ponieważ żadna metoda antykoncepcji, a już z pewnością nie stosunek przerywany nie daje 100% zabezpieczenia. Proponuję na początek zrobić test ciążowy, a później niezależnie od wyniku skonsultować się z lekarzem ginekologiem, który o ile nie będzie to ciąża ustali przyczynę braku miesiączki.

Pozdrawiam!

W trakcie specjalizacji z pediatrii w Szpitalu Wojewódzkim Nr 2 w Rzeszowie, interesuje się pediatrią i neonatologią.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty