Problemy z libido i erekcją

Dzień dobry, mam 19 lat i pewien problem. Od jakiś dwóch miesięcy bardzo często (1-4 razy na dzień) masturbowałem się i oglądałem porno. Od jakiegoś tygodnia zauważyłem, że zwykłe zdjęcia nagich kobiet przestały mnie już podniecać. Dopiero oglądanie filmików porno wywołuje u mnie podniecenie, jednak nie jestem w stanie osiągnąć pełnej erekcji. Następuje ona dopiero po rozpoczęciu masturbacji. Mam w związku z tym pytanie czy to jest spowodowane nadmierną masturbacją i oglądaniem porno? Dodam, że nigdy jeszcze nie współżyłem z kobietą.

MĘŻCZYZNA, 19 LAT ponad rok temu

Masturbacja a impotencja

Witam serdecznie,

nadmierna masturbacja może spowodować obniżenie wrażliwości na bodźce i tym samym powodować konieczność silniejszej stymulacji dla osiągnięcia wzwodu. W tym wypadku, takim działaniem jest oglądanie filmów pornograficznych. Również ta okoliczność jest prawdopodobną przyczyną osiągania wzwodu dopiero podczas stymulacji ręką. Nałogowa masturbacja może w konsekwencji prowadzić jednocześnie do obniżenia satysfakcji ze współżycia z partnerką oraz uzależniać od tego właśnie rodzaju pobudzania członka. Natomiast problemy ze wzwodem ustają najczęściej samoistnie po ograniczeniu masturbacji.

Warto dodać, że przyczyn osłabienia wzwodu może być wiele - począwszy od urazów mechanicznych, przez choroby przewlekłe i sezonowe, a na stresie i niezdrowym trybie życia skończywszy.

Pozdrawiam.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty