Zapytaj lekarza

7 4 0 , 8 5 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przyjmowanie leków na nerwicę lękową a korzystanie z solarium

Dzien dobry biore od ponad roku lek o nazwie asertin dawka 150 na nerwice lękową czy mogę spokojnie korzystać z solarium ? niczym to nie grozi ?
ponad rok temu

Leczenie choroby afektywnej dwubiegunowej

Lek. Rafał Gryszkiewicz
84 poziom zaufania

Producent w ulotce zastrzega, że istnieje grupa pacjentów która po rozpoczęciu farmakoterapii lekiem Asertin zgłaszała reakcję skórną na słońce.
Solarium także może wywołać taką reakcję.
Decyzja należy do Pani. Lepiej byłoby nie korzystać z solarium, jeśli jednak zdecyduje się Pani - bezwzględnie proszę obserwować ciało czy nie występują w/w działania niepożądane leku.

Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, wśród jego zainteresowań znajduje się kardiochirurgia, chirurgia ogólna, medycyna tropikalna. Obecnie odbywa rezydenturę z chirurgii ogólnej w Klinice Chirurgii Szpitala Uniwersyteckiego Collegium Medicum UJ w Krakowie.
0
Lek. Rafał Gryszkiewicz
84 poziom zaufania

W takiej sytuacji teoretycznie nie powinno się nic stać.
Jeśli wystąpią objawy natychmiast należy zaprzestać korzystania z solarium.
Korzystanie z solarium generalnie jest niezalecane przez lekarzy. Zbyt częste korzystanie z solarium i w zbyt dużych dawkach może predysponować do rozwoju raka skóry.

Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, wśród jego zainteresowań znajduje się kardiochirurgia, chirurgia ogólna, medycyna tropikalna. Obecnie odbywa rezydenturę z chirurgii ogólnej w Klinice Chirurgii Szpitala Uniwersyteckiego Collegium Medicum UJ w Krakowie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy