Zapytaj lekarza

7 4 2 , 1 6 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przyjmowanie tabletek a wymioty - co zrobić?

Witam, od roku stosuję antykoncepcję złożoną w postaci 24 tabletek z substancją czynną i 4 tabletek "pustych". W tym miesiącu w pierwszym tygodniu (5 dzień stosowania) wystąpiły u mnie ciężkie wymioty, niecałe 2 h po przyjęciu pigułki. Mój chłopak zaaplikował mi kolejną pigułkę z opakowania. Niestety, ok. godziny po tym, znów zaczęłam zwracać. Mój partner upierał się, żebym wzięła kolejną tabletkę, choć mówiłam, że mogę znów wymiotować i najlepiej jeśli wezmę ją rano. Jednak po jego namowach wzięłam kolejną, co okazało się błędem, ponieważ niedługo po tym znów zaczęłam wymiotować. Nie dałam się namówić na kolejną pigułkę i wzięłam ją dopiero rano - ok. 8 h później - i po tym już nie wymiotowałam. Tym sposobem jestem w opakowaniu 3 tabletki "do przodu". Co mam teraz zrobić? (Zanim trafiłam na Waszą stronę minął ponad tydzień, więc jestem przy 9 pigułce do końca opakowania). Przerwać branie tabletek? Czy w ogóle w okresie między zwróceniem 3 tabletek, a chwilą obecną jestem zabezpieczona? Kiedy mam wziąć pierwszą tabletkę z nowego opakowania? Pozdrawiam.

KOBIETA ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Po przyjęciu wszystkich "czynnych" pigułek, które Pani ma w opakowaniu, proszę nie stosować czterech "pustych" pigułek, tylko rozpocząć nowe opakowanie. Krwawienie może wystąpić pod koniec drugiego opakowania. 

Jeśli tę ostatnią, niezwymiotowaną pigułkę zażyła Pani z opóźnieniem nie większym niż 12 godzin (w stosunku do godziny, o której normalnie powinna Pani zażyć pigułkę), to nie musi się Pani martwić. W przeciwnym razie - istnieje ryzyko ciąży.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy