Zapytaj lekarza

7 4 3 , 0 2 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Skrócenie przerwy pomiędzy opakowaniami tabletek antykoncepcyjnych a krwawienie z odstawienia

Jeśli zrobię przerwę miedzy kolejnymi blistrami tabletek antykoncepcyjnych krótszą niż 7 dni np. 4 dni, a będę miała w tym czasie miesiączkę to czy krwawienie ustąpi?
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Lek. Jacek Ławnicki
82 poziom zaufania

Witam!
Przyjęcie pierwszej tabletki z nowego opakowania po krótszej przerwie powinno spowodować zatrzymanie krwawienia. Nie należy jednak często nadużywać stosowania tej metody w celu skrócenia krwawienia, gdyż może to grozić wystąpieniem powikłań. W razie wątpliwości proszę skonsultować się ze specjalistą ginekologiem.

Absolwent Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, stażysta w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Lublinie
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy