Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 9 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie leku Seroxsat i zamienniku

MAM NIMIE SANDRA MAM PYTANIE ODSTAWIŁAM SEROXSAT JAKIŚ CZAS TEMU BRAŁAM GO PRZEZ ROK ODCTAWIŁAM BRAŁAM BRUBOWAŁ INNYCH LEKOW ZLE SIĘ CZYŁAM WRUCIŁAN DO PAROGEN ZAMIENIK SEROXSATU CZY TO PRAWDA ŻE MOJ ORGANISM GO ZNNA DZIAŁA SŁABIEJ NIŻ ZA PIERWSZYM RAZEM BŁAGAM BŁAM NTYCHMIASTOWOM ODPOWIEĆ TYCZY SIĘ WSZYSTKICH MOICH PYTAŃ
KOBIETA, 39 LAT ponad rok temu

Rozpoznanie nerwicy

Witam,

Seroxat(lek oryginalny) i Parogen(lek generyczny) to ten sam lek z grupy SSRI - paroksetyna. Poglądów na temat działania zamienników i leków oryginalnych jest tyle, ilu lekarzy. U większości pacjentów nie zaobserwowałem istotnych różnic, aczkolwiek kilka osób w poradni zawsze prosi o lek oryginalny, twierdząc, że na leku generycznym źle się czują. Teoretycznie preparaty te powinny być biorównoważne, dopuszczalne są jednak różnice. Lek generyczny uznaje się za
biologicznie równoważny z oryginalnym produktem
w przypadku, gdy porównywalne leki
nie różnią się w istotny sposób pod względem tempa
i stopnia wchłaniania. Zgodnie z zaleceniami europejskimi
dopuszcza się odchylenia w wartościach
powyższych parametrów dla leku generycznego,
w stosunku do leku oryginalnego, w granicach od
80 do 125%. Dopuszczalna rozbieżność stężeń we
krwi leku generycznego i oryginalnego wynika ze
zmienności w odpowiedzi biologicznej wewnątrz, jak
i międzyosobniczej każdego człowieka.
Trochę to skomplikowane, ale na Pani samopoczucie teraz może mieć wpływ wiele czynników, a stosowanie Parogenu to tylko jeden z nich. Trudno więc jednoznacznie udzielić odpowiedzi.
Pozdrawiam

0

Wszelkie zmiany leków powinny odbywać pod ścisła kontrola lekarza. Jeśli nie jest Pani pewna działania leku lub jego adekwatności- warto umówić się na dodatkowa wizytę u swojego lekarza psychiatry. Lekarz będzie potrafił rozwiać wątpliwości, a w razie niewystarczającego działania leku, zaproponować inny w odpowiedniej dawce.

Psycholog i psychoterapeuta. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy