Zapytaj lekarza

7 3 6 , 7 8 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ucisk w klatce piersiowej, zmienne nastroje, ogólnie złe samopoczucie

Witam,mam 37 lat ,jestem kobietą.Przy badaniu poziomu tsh wyszedl wynik 4,020.A badanie FT3-4,78.FT4-17,04.Lekarz rodzinny przepisał mi euthyrox 0,25.Po tych lekach mam ucisk w klatce piersiowej,zmienne nastroje,ogolnie złe samopoczucie.Czy te wyniki juz sa podstawa do stosowania tych tabletek? Naprawde fatalnie sie czuje.
KOBIETA, 38 LAT ponad rok temu

Medialny szum wokół AH1N1

AH1N1 to nazwa wirusa świńskiej grypy. Kiedy pojawił się w naszym kraju, stał się bohaterem pierwszych stron gazet. Skąd takie zainteresowanie AH1N1?

Dzień dobry,

Proszę odstawić Euthyrox, ma Pani objawy uboczne stosowanego leku, choć przepisana dawka jest niewielka. Nie podała Pani norm, ani jednostek dla fT3 i fT4, a różnią się one w zależności od stosowanej metody oznaczania i laboratorium, ale w Pani przypadku jak sądzę są to wartości prawidłowe. Moim zdaniem jeśli objawy wystąpiły ewidentnie po leku, to trzeba go odstawić i nie ma sensu w Pani przypadku na siłę obniżać samego TSH. Chyba, że planuje Pani ciążę, to wtedy zaleca się , aby TSH było poniżej 2,5, ale wtedy radziłbym udać się do internisty, a najlepiej endokrynologa.Warto pamiętać, że zawsze pod uwagę powinno brać się objawy kliniczne, a nie tylko wyniki badań laboratoryjnych.

Pozdrawiam serdecznie.

Marek Derkacz

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy