Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 9 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ucisk/ból serca (mostka?)

Mam 27 lat, mężczyzna. Wczoraj wieczorem miałem ucisk w okolicach serca, lewa strona, do tego kiedy zasypiałem wybudzałem się nagle nerwowo, w sumie całą noc tak spałem, dużo się pociłem. Dzisiaj w pracy do popołudnia miałem cały czas ten ucisk, dodam, że od paru dni mam taki lekki ból z lewej strony brzucha, tak na skos w dół (obok miednicy). Pod koniec listopada miałem robione badania serca (3 x ekg, usg, ekg wysiłkowe, badanie na jakąś infekcję krwi itp.). Wyniki dobre Czy to możliwe, żeby w takim czasie "rozchorowało" mi się serce??? Jakoś też w listopadzie badanie krwi wykazało, że mam mało potasu. Miałem też badany (nie wiem dokładnie czy to rezonans magnetyczny, czy tomografia) odcinek od pasa do głowy, na którym widać, że mam za duże serce. Miałem chyba już wszystkie badania z powodu moich dziwnych objawów (nerwica?) Wszystkie dobre. Czy to, co teraz się dzieje, to następny obje nerwicy? W poniedziałek idę do neurologa na jakieś badanie "lókowe"... Za odpowiedź dziękuję.

MĘŻCZYZNA, 27 LAT ponad rok temu

Problemy w leczeniu zawału

Na wystąpienie zawału serca najbardziej narażeni są mężczyźni po 45 roku życia oraz kobiety, które ukończyły 55 lat. Prof. Janina Stępińska odpowiada na pytanie, dlaczego pomimo dostępności metod leczenia, wciąż 1/4 pacjentów, która doświadczyła zawału, nie jest leczona

Witam,

Opisane dolegliwości wymagają diagnostyki. Prawidłowe wyniki badań sprzed wielu miesięcy nie mogą służyć ocenie stanu aktualnego. Oczywiście stanowią cenną informację, ale odpowiadając na Pana pytanie, choroba serca może rozwinąć się w każdej chwili i na pewno nie wolno tego przeoczyć – konieczna jest ocena stanu aktualnego. Ważną informacją jest wzmianka o opisywanym "dużym sercu" w badaniach obrazowych. Taki obraz serca może świadczyć o jego chorobie.

Inną istotną informacją jest wspomniana skłonność do niskich stężeń potasu we krwi – hipokaliemii. Jon ten jest bardzo istotny dla prawidłowej pracy serca. Zarówno jego zbyt wysokie jak również za niskie stężenie stwarza poważne ryzyko powstania zaburzeń rytmu serca, co z kolei może dawać – w najłagodniejszej formie – uczucie dyskomfortu w klatce piersiowej.

Nie mniej istotne jest wcześniejsze rozpoznanie zaburzeń lękowych, czyli nerwicy. W tym wypadku objawy odczuwane przez chorego mają tak zwane tło psychogenne, emocjonalne. Taka przyczyna jest u Pana również prawdopodobna, jednak można ją rozpoznać dopiero po wykluczeniu wszystkich przyczyn organicznych.

Pozdrawiam

Lekarz w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym Oddział I Wewnętrzny.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy