Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 4 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wpływ antybiotyku Clindamycin MIP na skuteczność antykoncepcji

Witam, dopiero rozpoczęłam przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych - NARAYA. Jest to moje pierwsze opakowanie. Aktualnie przyjęłam 4 tabletkę z blistra. Niestety został mi tego 4 dnia przepisany przez dentystę antybiotyk Clindamycin -MIP 600mg. Zastanawiam się czy antybiotyk ten może zaburzyć działanie tabletek antykoncepcyjnych i w związku z tym jak długo po skończeniu antybiotykoterapii powinnam jeszcze się zabezpieczać dodatkowo. Pozdrawiam
KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Witam serdecznie. Antybiotyk ten może zaburzyć działanie tabletek antykoncepcyjnych wiec należy stosować dodatkowe zabezpieczenie w trakcie stosowania oraz tydzień po zakończeniu antybiotykoterapii.

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy