Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 2 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wysypka na twarzy jako reakcja alergiczna

Witam, Od niecalych trzech dni z dnia na dzien pojawila mi sie wysypka na twarzy. Zaczelo sie zaczerwienieniem skory na brodze (skora byla szorsktka i czerwona) a wczoraj wyszly mi pierwsze krostki w okolicach nosa i na policzku. Wysypka to głównie małe krostki i jakby ukryte pod skora. Mam wrazenie że wysypka na twarzy to reakcja alergiczna ale nigdy nie mialam na nic alergii. Wszystko zaczelo sie po bardzo stresujacym dniu ale nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek. dodam ze Nigdy nie mialam problemu z tradzikiem i nigdy wcześniej nie pojawiła się u mnie wysypka na twarzy.Prosze o jakąs podpowiedz co to takiego jest, co mogło wywołać wysypkę na twarzy i ewentualnie do jakiego specjalisty mam się udać dermatologa czy alergologa? Co mogę użyć żeby złagodzić wysypkę na twarzy i poradzić sobie z szorstką skórą? Na wizytę u lekarza będę zmuszona troche poczekać, a nie mogę nawet nałożyć makijażu ze względu na wysypkę na twarzy.
KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Dlaczego nie należy zwlekać z leczeniem trądziku?

Trądzik objawia się nieestetycznymi krostami, które pojawiają się najczęściej na twarzy. Niektórzy nie zwracają jednak na to uwagi i bagatelizują problem. Obejrzyj film i dowiedz się, dlaczego nie należy zwlekać z leczeniem trądziku.

Witam, proszę posmarować skórę tłustym nie zapachowym kremem, np Bambino, emolium, wazelina biała 2-3 x dziennie. Skóra nie może być sucha. Oraz przez kilka dni zażyć tabletkę np loratadyny. Jezeli nie przejdzie po 3-4 dniach konieczna wizyta u dermatologa

Dermatolog i alergolog. Prowadzi prywatny gabinet lekarski oraz pracuje w Pomorskim Centrum Traumatologii w Gdańsku.
0

Tak stres często powoduje powstawanie trądziku, proszę również sprawdzić czy nie został zmieniony jakiś kosmetyk , który Pani używa do twarzy. Proszę udać się do dermatologa lekarz obejrzy skórę i dobierze odpowiednie preparaty lecznicze.

Certyfikowany lekarz medycyny estetycznej. Prowadzi Klinikę Medycyny Estetycznej.
0
Magdalena Mroczek
78 poziom zaufania

Witam,

Wysypka na twarzy może mieć bardzo różne przyczyny. Ne zawsze jest to choroba sensu stricte dermatologiczna, często może to być zmiana towarzysząca chorobom ogólnoustrojowym. Jeśli chodzi o przyczynę wysypki to często, jak Pani podejrzewa, może mieć ona etiologię alergiczną. Warto sprawdzić czy w ostatnim czasie nie był zmieniany żaden lek do pielęgnacji twarzy. Poza tym tego typu zmiana na twarzy może wystąpić przy przyjmowaniu niektórych leków, takich jak kwas acetylosalicytowy, retinoidy czy antybiotyk-tetracyklina. Poza tym wysypka na twarzy może wystąpić po poparzeniu słonecznym i przy nadmiernej ekspozycji na promieniowanie UVA i UVB. Ponadto tego typu zmiany na twarzy mogą towarzyszyć trądzikowi różowatemu czy liszajowi. Być może jest to również reakcja na niektóre czynniki psychologiczne tj. nadmierny stres.
Czasami wysypka na skórze może też wystąpić w przebiegu niektórych chorób zakaźnych, takich jak półpaśca czy opryszczki. Należy wtedy zwrócić koniecznie uwagę na obecność dodatkowych objawów, które wskażą na rodzaj infekcji.

W postepowaniu wszystko zależy od tego jak bardzo nasilone są zmiany i jak bardzo są dokuczliwe. Może Pani postarać się o jak najszybsze umówienie wizyty u dermatologa jeśli zmiany są bardzo nasilone. W przeciwnym razie może Pani odczekać 2-3 dni i w tym czasie postarać się dobrze nawilżać skórę odpowiednimi kremami. Jeśli po tym czasie zmiany nie znikną, konieczna jest wizyta u dermatologa. Należy bezwzględnie chronić zmiany przed słońcem, unikać picia alkoholu oraz palenia papierosów. Ponadto ważna jest odpowiednia dieta oraz picie dużych ilości niegazowanej wody mineralnej, najlepiej około 2-2,5 Litra dziennie. Nie powinno się spożywać cukrów i bardzo pikantnych potraw.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy