Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 5 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zażywanie Metocardu w przypadku tachykardii

Czy po odstawieniu metocardu może wrócić tachykardia? chcę pójść do lekarza i odstawić ten lek,niedługo będzie drugi miesiąc jak go zazywam,Czy w tak młodym wieku muszę brać metocard,miałam tylko stwierdzoną tachykardie zatokową.Może wystarczyłby tylko magnez?
KOBIETA ponad rok temu

Syndrom białego fartucha

Różnica wyniku ciśnienia tętniczego mierzonego samodzielnie w domu niż podczas pomiaru u lekarza, może być wynikiem syndromu białego fartucha. Szacuje się, że 30 proc. pacjentów ujawnia nadciśnienie białego fartucha. Dr Piotr Gryglas wyjaśnia, na czym dokładnie polega to zjawisko.

Zwykle tachykardia zatokowa nie wymaga stosowania leków umiarawiających ponieważ ma najczęsciej charakter objawowy. Należy ustalić tło przyspieszeń zatokowych czynności serca i starać się leczyć przyczynę. Stosowanie w takich przypadkach metocardu lub innych betaadrenolityków powoduje jedynie zwolnienie czynności serca, a nie leczy przyczyny. Odstawienie tego leku spowoduje powrót tachykardii. Przyczyną tachykardii zatokowej może być np. niedokrwistość, problemy natury hormonalnej, neurogennej lub psychogennej. Każdy pacjent wymaga indywidualnej oceny, a o sposobie postępowania decyduje lekarz w zależności od rozpoznania.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy