Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 3 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Brak miesiączki po skończeniu karmienia

Witam, mam 29 lat i niepokojący mnie problem. Nieregularne miesiączki miałam już od dawna (okres liceum) na skutek odchudzania, aż w końcu całkowity zanik, co za tym poszło duża utrata włosów, co było dla mnie ogromnym problemem. Szukałam pomocy u ginekologów, ostatecznie kończąc na antykoncepcji hormonalnej dwufazowej, która miała przywrócić regularne miesiączki, co też się stało. Brałam ok.7 lat bez robienia przerw i coroczną kontrolą u lekarza. W końcu odstawiłam tabletki chcą zrobić przerwę (brałam też pod uwagę ewentualną ciążę). Okres dostałam po 1,5 miesiąca i tylko raz. Po wizycie u lekarza po 2 miesiącach (brak kolejnej miesiączki) byłam już w ciąży, co było miłą niespodzianką, ale i zaskoczeniem, biorąc pod uwagę wcześniejsze problemy. Urodziłam, karmiłam piersią 10 mies. i brałam antykoncepcję hormonalną jednofazową (przez cały czas nie miesiączkując, co jak wiem, jest bardzo częste przy karmieniu). Wszystko było w porządku do czasu, gdy przestałam karmić. Zaczęły się częste bóle głowy, nudności itp. Lekarz zalecił mi przerwanie tej antykoncepcji (pomimo że byłam w trakcie brania kolejnego opakowania), a że skończyłam karmić mogłam wrócić do antykoncepcji dwufazowej. Warunkiem było tylko rozpoczęcie opakowania z dniem pierwszego dnia miesiączki. Problem polega na tym, że miesiączkować nie zaczęłam, a minęły już prawie dwa miesiące lekarz kazał poczekać). Martwię się, bo nie mogę rozpocząć nowej antykoncepcji (tej sprzed ciąży), czekając na miesiączkę, której nie mam. Ponadto boję się, że powrócą problemy, z którymi borykałam się już wcześniej, jak brak miesiączki i wypadanie włosów. Proszę o poradę i pomoc.

KOBIETA, 29 LAT ponad rok temu

Palenie w ciąży - świadomy wybór

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Jeśli ma Pani prawidłową wagę i odżywia się Pani racjonalnie, to nie powinna się Pani obawiać objawów typu wypadanie włosów. Brak miesiączki jest jednak niepokojący. Rozumiem, że minęły właśnie 2 miesiące od zakończenia karmienia i stosowania tabletek jednoskładnikowych (chyba pomyliła Pani tabletki jednoskładnikowe z jednofazowymi?). To jeszcze niedługo. Radzę odczekać jeszcze jeden miesiąc i w razie niepojawienia się krwawienia, poprosić lekarza ginekologa o diagnostykę - zbadanie stężeń hormonów we krwi. Pozwoli to znaleźć przyczynę Pani problemu i ją leczyć - niekoniecznie przy pomocy antykoncepcji hormonalnej.

Pozdrawiam serdecznie!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy