Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co oznacza nagły wzrost ciśnienia?

Witam chacialem sie zapytac o nagly wzrost cisnienia.Biore leki od 2 mies na nadcisnienie.Wczesniej mialem bardzo wysokie 180/100,a teraz 120/80 lub 130/90,ale czasami skacze na wysokie bez zadnego powodu.Przewaznie puls mam wysoki bo ponad 100,a cisnienie dzis 160/105 i do tego ucisk w klatce piersiowej oraz krecenie w glowie,Stosuje diete i ruszam sie.Moze to za szybki skok i organizm musi sie przyzwyczaic po takim wysokim wczesniej cisnienie.Do tego mam ataki paniki ciagle.
MĘŻCZYZNA, 30 LAT ponad rok temu

Cukrzyca a nadciśnienie

Cukrzyca to poważna choroba, który wpływa niekorzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. A jak ta choroba działa na ciśnienie? Obejrzyj film i dowiedz się tego.

Witam,
z tego co Pan pisze wynika, że jest pan pod opieką lekarza, warto przeanalizować wspólnie z nim niepożądane działanie leków i zrobić badania wykluczające choroby kardiologiczne. Jeżeli to nie przyniesie skutku zachęcam do wizyty u psychoterapeuty w Pana miejscowości zajmującego się leczeniem ataków paniki.

Pozdrawiam

Certyfikowany specjalista terapii uzależnień, socjoterapeuta i pedagog.
0

Dzień dobry.

Nagły wzrost ciśnienia może wynikać z różnych powodów. W pierwszej kolejności należy skonsultować się z lekarzem POZ lub z kardiologiem. Bardzo dobrze, że stosuje Pan dietę, podejmuje aktywność fizyczną i regularnie przyjmuje przepisane leki. Może się jednak okazać, że lekarz zaleci wprowadzenie jakiś zmian.

Innym powodem wzrostów ciśnienia jest reakcja organizmu na stres. Mogą one też być wynikiem napadów paniki. W takich sytuacjach bardziej adekwatna będzie pomoc psychologa.

Psycholog może pomóc w nauczeniu się radzenia sobie ze stresem, albo zaproponuje terapię, która będzie konieczna do zwalczenia napadów paniki. W ostatnim przypadku może się okazać konieczne wprowadzenie farmakoterapii, którą przepisuje lekarz psychiatra.

Chciałbym zaznaczyć, że problem, z którym się Pan boryka jest dość powszechny, a osoby, które zwracają się o pomoc, bardzo często otrzymują ją. Dzięki temu rośni ich jakość życia.

Życzę, żeby szybko uzyskał pan efektywną pomoc
Pozdrawiam
Tomasz Krasuski

www.krasuski-psycholog.pl

0

Witam Pana
Jeżeli Pana nadciśnienie jest pod stałą kontrolą
lekarza to może oznaczać, że opisane przez Pana
objawy są reakcją organizmu na wspomniane
przez Pana ciągłe ataki paniki.
Podczas ataku paniki obserwuje się m.in.
takie objawy jak: skóra twarzy robi się czerwona
lub blada, źrenice rozszerzają się, usta wysychają,
następuje silne pocenie się,
przyspie¬szone tętno
oraz spadek lub podwyższenie ciśnienia krwi.
Dlatego trudno Panu ustabilizować ciśnienie.
Czasami występują zawroty głowy
lub napięciowe bóle głowy.
Mogą też pojawić się problemy zdrowotne.
Dlatego niezmiernie ważne jest wyleczenie
przede wszystkim ataków paniki.
Zachęcam Pana do podjęcia psychoterapii.
Terapeuta pomoże Panu uporać się zarówno
z objawami jak i przyczynami lęków
oraz ich konsekwencjami.
Gdyby chciał Pan porozmawiać ze mną
o problemie, to zapraszam do kontaktu.
Istnieje możliwość konsultacji online,
np. za pośrednictwem komunikatora Skype.
Pozdrawiam serdecznie

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy