Zapytaj lekarza

7 4 2 , 9 6 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co zrobić, gdy przyjmie się dwie tabletki antykoncepcyjne jednocześnie?

Od ok. 5 lat zażywam tabletki antykoncepcyjne. W ósmym dniu przyjmowania tabletek (pierwszy tydzień po 7-dniowej przerwie) zdarzyło mi się wziąć 2 tabletki jednocześnie (tą, którą powinnam wziąć dziś i tą przeznaczoną na jutro). Nie wiem co zrobić w takiej sytuacji. Czy jutro o stałej porze zażyć kolejną tabletkę i kontynuować opakowanie aż do końca? Czy zrobić 7-dniową przerwę po 20 tabletkach? Czy może zacząć przyjmować kolejne opakowanie bez robienia 7-dniowej przerwy? Chciałam nadmienić, że biorąc poprzednie opakowanie pominęłam 1 tab. w trzecim tygodniu zażywania, przyjęłam następnego dnia 2 tabletki jednocześnie i dwa dni po tym zaczęłam krwawić. Wybrałam jednak całe opakowanie do końca i zgłosiłam się do lekarza ginekologa, bo nigdy wcześniej nie miałam takiej sytuacji. Od momentu zażycia ostatniej tabletki z opakowania, w którym zapomniałam o jednej z nich, a zgłoszeniem się do lekarza minęły 3 dni (przerwa w przyjmowaniu), jednak lekarz kazał mi mimo wszystko wykupić tabletki i od razu zacząć przyjmować kolejne opakowanie żeby nie doszło do rozpoczęcia owulacji. Zważywszy na fakt, ze oba opisane powyżej zdarzenia miały miejsce w ciągu ostatnich kilkunastu dni, a teraz jeszcze przyjęłam dwie tabletki jednocześnie, to czy owulacja jednak się nie rozpoczęła? Czy antykoncepcja jest zachowana? Proszę o radę.    

KOBIETA ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witamy serdecznie!

Zdecydowanie nie musi się Pani niepokoić. W opisanej sytuacji jak najbardziej zachowana jest skuteczność antykoncepcyjna. Powinna Pani teraz dalej, regularnie i codziennie przyjmować kolejne tabletki. Następnie zaś, czyli po 20 dniach proszę zrobić normalną 7 dniową przerwę, podczas której pojawi się krwawienie z odstawienia. Nie ma potrzeby zatem, by kolejne opakowanie zażywała Pani bez przerwy.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy