Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 9 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Paznokcie czarne paski

Witam serdecznie wszystkich lekarzy. Od jakiegoś czasu pojawiają mi się na paznokciach czarne paski, chodzi mi o paznokcie na dłoniach, na stopach tego nie zaobserwowałem. Wyczytałem, że to może być czerniak. Jako, że na ciele mam setki znamion barwnikowych (popularnych pieprzyków), które miałem wypalane laserami i wycinane chirurgicznie, to zacząłem się trochę obawiać. Mam dokładnie takie same czarne paznokcie jak na tym zdjęciu - http://www.stylistka.pl/img/artykul/424/gdy-paznokcie-same-zmieniaja-kolor_3712_11.jpg Mam się zacząć martwić? Czy wykonać jakieś badania na czarne paznokcie? A może to nic poważnego? A jeżeli jest to coś poważnego, to jak wygląda leczenie czarnych paznokci? Bardzo proszę o informację. Z kim ewentualnie powinienem ten objaw skonsultować? Z tego typu czarnymi paznokciami trzeba się udać do lekarza? Pozdrawiam
MĘŻCZYZNA, 31 LAT ponad rok temu

Znamiona barwnikowe

Większość z nas ma charakterystyczne znamiona barwnikowe na ciele - jedni kilka, inni kilkaset. Są one niegroźne, chociaż może się zdarzyć, że rozwinie się z nich nowotwór.

Proponuję wizytę u mnie w W-wie,ul.Mokotowska 15 , Fundacja PFESO, tel.223314140! Po zbadaniu dermatoskopem odpowiem na wiele Pana pytań! zbigniew żurawski , specjalista chirurg onkolog. zż

Specjalista chirurgii onkologicznej i chirurgii ogólnej. Posiada doświadczenie w diagnozowaniu i wycinaniu zmian skórnych oraz leczeniu czerniaka. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Klinice Nowotworów Tkanek Miękkich, Kości i Czerniaka Skóry w Centrum Onkologii w Warszawie
0
Przemysław Zarzeczny
72 poziom zaufania

Szanowny Panie!
Zmiany w wyglądzie płytki paznokciowej mogą sygnalizować niewłaściwą pielęgnację, złe odżywianie lub choroby organizmu. Gdy kształt, struktura lub kolor płytki paznokciowej się zmieniają, często jest to odpowiedzią na procesy chorobowe obejmujące narządy wewnętrzne lub jako wyraz schorzeń dermatologicznych.
Czarne zabarwienie paznokcia może pojawić się po urazie, jako konsekwencja powstania krwiaka podpaznokciowego. Ciemna barwa paznokci bywa wyrazem stosowania niektórych leków czy środków chemicznych. Tylko i wyłączenie czarne zmiany występujące na jednym paznokciu, które nie przesuwają się wraz ze wzrostem płytki paznokciowej mogą oznaczać czerniaka złośliwego.
Brązowe zabarwienie płytki paznokciowej mogą powodować niektóre leki stosowane zewnętrznie – np. cygnolina lub nadmanganian potasu. Zabarwienie to występuje także przy chorobach tarczycy, niedożywieniu i nadużywaniu nikotyny.
Analizując załączone przez Pana zdjęcie, najprawdopodobniej (do pewnego rozpoznania niezbędne jest bezpośrednie badanie płytki paznokciowej) drobne wylewy krwawe powstałe na skutek pękania naczyń włosowatych – krwiaczki przybierają wygląd ciemnych „drzazg”. Cechą charakterystyczną tych zmian jest przesuwanie się wraz ze wzrostem paznokcia i stopniowe zanikanie.
W obecnej chwili nie ma powodu do zmartwień oraz nie trzeba wykonywać dodatkowej diagnostyki. Oczywiście, dla Pana komfortu proszę udać się do lekarza dermatologa, który obejrzy zmiany i ewentualnie sprawdzi je pod dermatoskopem.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy