Czy dermatolog miał rację?

Mam 17 lat i od jakiś 6 borykam się z silnym trądzikiem. Przechodziłam mnóstwo dermatologów, trzykrotnie stosowałam kurację antybiotykową i przetestowałam setki kosmetyków, a problem jak był tak jest (a do pryszczy doszły jeszcze przebarwienia). Dziś udałam się więc do kolejnego dermatologa, który już na wejściu powiedział mi, że to wszystko wina genów (bez żadnych badań!) i że tego trądziku nie da się wyleczyć i zostanie mi do końca życia - można go tylko zaleczyć. Dodatkowo dowiedziałam się, że mam przestać jeść słodycze, potrawy słone, kwaśne i pikantne, a twarz mam przemywać tylko gotowana wodą z mydłem aptecznym (do drogerii mogę chodzic tylko po tusz do rzęs, nie po mydła i kremy). Na koniec usłyszałam, że mam zakaz stosowania pudru (w moim przypadku nawet antybakteryjnego), bo inaczej mogę już dziś zakończyć kurację. Co najlepsze: mam pozbyć się zaskórników (jeśli chcę, mogę iść z tym do kosmetyczki, ale po co wywalać pieniądze - lepiej w domu - tak usłyszałam od dermatologa). Teraz proszę mi poradzić: czy mam słuchać rad tego dermatologa, czy też poszukać kolejnego? Co powinnam zrobić w mojej sytuacji? Jeśli byłaby taka możliwość proszę o podanie dobrego dermatologa w Krakowie (tylko nie pani dr Politowska). Z góry dziękuję za każdą pomoc :)

KOBIETA, 17 LAT ponad rok temu

Trądzik różowaty

Trądzik to nie tylko nieestetyczne krostki, które pojawiają się w okresie dojrzewania. Może on przybrać inną postać. Obejrzyj filmik i dowiedz się więcej o trądziku różowatym.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Całkowicie rozumiem Pani zniecierpliwienie. Trudno mi się bezpośrednio odnieść do zaleceń Pani Doktor - być może miała ona jakiś swój plan leczenia Pani? Chciałabym kilka informacji sprostować- z trądziku (szczęśliwie :) ) można się wyleczyć, choć czasem terapia trwa kilka lat. Wydaje się (mimo braku potwierdzenia badaniami naukowymi), iż dieta ma wpływ na nasilenie zmian trądzikowych. Z obserwacji moich pacjentów najbardziej trądzik nasilają: czekolada i kakao, fast-food + majonez i ketchup. Do przemywania twarzy może służyć woda przegotowana z preparatem myjącym z apteki (żel, mleczko dobrane do skóry).

Co do kosmetyków, to jestem zdecydowanie zdania, iż niezmiernie ważny jest komfort osoby z trądzikiem. Obecnie dostępne są nowoczesne podkłady (również w aptekach), na podłożach dostosowanych do potrzeb cery trądzikowej, które bezpiecznie można stosować u pacjentów z acne. Dodatkowo pojedyncze wykwity można ukryć stosując korektory antybakteryjne. Proszę tylko pamiętać o regularnym, dokładnym zmyciu makijażu! Jeśli rady lekarza nie przekonały Pani, to radzę poszukać innego - w końcu leczenie powinno być oparte na zaufaniu! Proszę popytać wśród znajomych, ewentualnie poszukać na forach internetowych.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0

Witam do mycia twarzy można spokojnie używac płynu micelarnego i żelu do mycia twarzy najlepiej z aptecznej firmy np bioderma, la roche posay. Przy takim stanie skóry można uzywać podkładów i pudrów ale trezba zwrócić uwagę aby miały bardzo lekką konsustencję i były kryjące np maybelline affinitone lub rimmel. Mydła proszę nie stosować -przesuszy ono skórę.

Proszę zacząć wizytę od konsultacji u lekarza medycyny estetycznej , bądź dermatologa. Skóra zostanie dokładnie obejrzana i zbadana, zostaną dobrane jak najodpowiedniejsze metody leczenia. Najskuteczniejszą metodą na blizny i trądzik jest zastosowanie peelingów medycznych w połączeniu z lekami do stosowania na skórę odpowiednio dobranymi do stanu skóry.
Można wykonać badania helicobacter pylori, badania na posiew bakteriologiczny oraz odwiedzić dobrego dermatologa, który dobierze terapię lekową doustną oraz preparaty do smarowania na skórę.

Serdecznie zapraszam na konsultację, zbadam i obejrzę skórę i dobiorę terapię.

Certyfikowany lekarz medycyny estetycznej. Prowadzi Klinikę Medycyny Estetycznej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty