Zapytaj lekarza

7 3 6 , 1 4 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy mam jeszcze szansę na to, żeby schudnąć?

Witam! 1. Ważę 83 kg. mam 21 lat, 161 cm wzrostu, jestem kobietą, obecnie wychowuję 3-letniego synka, a jeżeli chodzi o aktywność fizyczną, to tylko tyle, że chodzimy na spacery, no i zakupy, a resztę dnia zazwyczaj spędzamy w domu:( 2.Tak, próbowałam się odchudzać. Jadłam 3 posiłki dziennie i po godz.18-stej nie jadłam już nic, ale szczerze mówiąc, nie wytrzymałam długo, może jakiś tydzień... :( Ale też nie mam zbyt dużego apetytu, nie obżeram się po nocach itp. 3. Nie, nikt nie ma kłopotów z otyłością. 4. Tak, byłam, robiłam nawet badania na poziom cukru oraz badania na tarczycę, bo akurat te choroby występują w mojej rodzinie. 5.Śniadanie: 7:30 - kawa rozpuszczalna, 3 łyżeczki cukru, mleko - oto całe śniadanie. Obiad: 14:30 - ziemniaki, kotlet, np. mielony, surówka lub zupa, napój gazowany do popicia. Kolacja:19:00 - 2 kromki chleba białego z serem żółtym oraz napój do popicia. Sobota: standardowo bez śniadania, tylko kawa, w porze obiadowej frytki np. z samą surówką, a na kolację, godz:20:00, czasami kebab :( 6: Nie, nie choruję.
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Czemu nie możemy schudnąć?

Mordercze treningi, rygorystyczna dieta, a waga ani drgnie? Wiele osób ma problem ze schudnięciem. Obejrzyj film i dowiedz się, co może być tego przyczyną.

Witam!

Jada Pani niewiele, ale kalorycznie. Zamiast tłustego kotleta na obiad, polecałabym zjadanie normalnego śniadania i chudego mięsa w daniu obiadowym. Przerwy między posiłkami są w Pani przypadku zdecydowanie za długie. Lepiej jest zjadać 4-5 posiłków dziennie, w odstępach 3-4 godzinnych. Nie musi Pani unikać posiłków po godzinie 18:00. Najważniejsze jest, aby udało się Pani spożyć ostatni posiłkek na ok. 3 godziny przed snem.

Zgodnie z Piramidą Zdrowego Żywienia każdego dnia powinna Pani spożyć:
• 5 porcji produktów zbożowych (pieczywo, kasze, ryż, płatki zbożowe, musli), przy czym 1 porcja to: 1 kromka chleba, 3 łyżki ryżu, kaszy, makaronu, 2 łyżki płatków;
• 4 porcje warzyw (w tym ziemniaków) - warzywa można spożywać praktycznie bez ograniczeń, przy czym 1 porcja to 100 g;
• 1 porcję owoców (zgodnie z Piramidą Żywienia powinny to być 3 porcje, jednak przy diecie odchudzającej polecałabym ograniczenie się do 1 porcji), przy czym 1 porcja to 100 g owoców (np. 1/2 jabłka, pomarańczy, gruszki, 5 śliwek węgierek lub 7 truskawek);
• mleko i przetwory mleczne - 2 porcje (mleko, kefir, maślanka, jogurt, ser) - dobrze wybierać produkty odtłuszczone, w wersji "light", 1 porcja w tym wypadku oznacza: 1 szkl. mleka, kefiru, jogurtu, 100 g sera twarogowego lub 2 plasterki sera żółtego - należy jednak pamiętać, iż ser żółty jest bardzo kaloryczny;
• mięso, ryby lub nasiona roślin strączkowych - 1 porcja, która odpowiada: 150 g ryby lub mięsa z kurczaka/indyka bez skóry; część mięsa można zamienić na 40-50 g suchych nasion roślin strączkowych lub 2 sztuki jaj;
• tłuszcze - 3 porcje, przy czym 1 porcja to 1 łyżka oleju lub oliwy, lub 1 łyżka miękkiej margaryny.

Musi się Pani kierować zasadami:
1. mięso, nabiał - odtłuszczone;
2. napoje - bez dodatku cukru;
3. warzywa - bez ograniczeń;
4. owoce - z ograniczeniem do 1 porcji dziennie (w diecie odchudzającej);
5. tłuszcze - jeśli margaryny, to typu "light", unikamy smażenia, oleje i oliwę dodajemy jako dodatek (niewielki) do sałatek i surówek;
6. węglowodany - złożone, czyli zawarte w pieczywie pełnoziarnistym, ciemnym, w razowym makaronie, brązowym ryżu i gruboziarnistych kaszach; należy natomiast unikać węglowodanów prostych, które występują w: białym pieczywie, chipsach, łakociach, fast foodach;
7. wyeliminować należy: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, ciasta, ciasteczka, fast foody, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

Jeśli chodzi o aktywność fizyczną - poza spacerami, warto, aby codziennie wygospodarowała Pani minimum 30 minut na ćwiczenia. Może to być 15 minut poświęcone na trening po przebudzeniu i 15 minut treningu przed pójściem spać. Domyślam się, iż jest Pani zaangażowana w opiekę na dzieckiem, czemu z pewnością towarzyszy zmęczenie. Jestem jednak pewna, iż po 2-3 miesiącach systematycznych ćwiczeń zauważy Pani różnicę. Może też Pani skorzystać z zajęć typu mama i dziecko w fitness klubie. Polecam także stronę abccwiczenia.pl.

Trzymam kciuki!

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy