Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 0 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy mam łysienie androgenowe skoro moje włosy są coraz rzadsze i słabsze?

Tak wiem ze wypadają i jest mniej, ale możliwe, żeby stały się aż takie cienkie, oklapłe i łamały się?

ponad rok temu

Leczenie łysienia męskiego

Witam serdecznie!

Przyczyn łysienia może być wiele, prawdopodobnie przyczyną Pana łysienia jest łysienie androgenowe, jednak bez możliwości badania lekarskiego, obejrzenia zmian i dokładnego zebrania wywiadu nie można tego stwierdzić. W tym celu wskazana jest wizyta u dermatologa - nie jest konieczne skierowanie od lekarza rodzinnego.

Wskazane jest również wykonanie badań laboratoryjnych w celu wykluczenia innych częstych przyczyn nadmiernej utraty włosów- warto wykluczyć anemię oraz choroby tarczycy. W tym celu wskazane jest oznaczenie przynajmniej morfologii i TSH.

Jeżeli potwierdzone zostanie łysienie androgenowe to jego leczenie jest długotrwałe, często niestety efekty są niezadowalające. W leczeniu skuteczny wydaje się finasteryd, oraz przeszczep włosów. Według niektórych doniesień dobre efekty przynosi również stosowanie monoksidylu w formie preparatu stosowanego na skórę głowy. Najlepiej aby leczenie zostało dobrane przez specjalistę.
Polecam jeszcze artykuły poświęcone tej tematyce:

http://portal.abczdrowie.pl/testosteron-a-lysienie
http://portal.abczdrowie.pl/lysienie-androgenowe
http://portal.abczdrowie.pl/metody-leczenia-lysienia-androgenowego.

 Pozdrawiam

Lekarz specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu profesjonalnych publikacji medycznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy