Czy mój organizm nie toleruje tego leku?

Pod koniec 2020 roku miałem robione badania i wyszedl mi wynik TSH 5, badanie zostalo powtórzone za 2 tygodnie i bylo juz 6. W marcu 2021 mialem ok4. Biorę od tego momentu euthyrox 37.5 mg a ostatnio zauwazylem ze mam gorsza koncentracje i gorsze widzenie. Rozmazuje mi sie obraz jak jest jasno, ale głównie np. twarze ludzi a nie litery. Wydaje mi sie tez ze ogolnie gorzej sie czuje gdy biore ten euthyrox. Czy moga być te objawy spowodowane tym ze mój organizm jakoś gorzej przyjmuje ten lek? Mogę zmienić go na letrox czy to nic nie da? A może za duża dawka?
MĘŻCZYZNA, 19 LAT 2 miesiące temu

Czym jest sepsa?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Dzień dobry,

występowanie objawów, o których Pan wspomina, czyli pogorszenia koncentracji i pogorszenia widzenia, wymaga konsultacji lekarskiej. Nie jest zasadne, żeby samemu zdecydować o odstawieniu leku albo o jego stosowaniu wymiennie z innym lekiem. Każdy organizm jest inny i każdy człowiek będzie reagował na różne substancje czynne medykamentu w indywidualny sposób.

Producent leku podaje, że do występujących skutków ubocznych preparatu Euthyrox należą: ból i dyskomfort w obrębie klatki piersiowej, częstsze oddawanie moczu, trudności z oddychaniem lub połykaniem, omdlenia, zmiany rytmu pracy serca, podwyższenie ciśnienia krwi,nieregularny oddech, nudności swędzenie skóry, wysypka. Bardzo rzadko występują zaburzenia widzenia, zawroty głowy, ból oczu. Lekarz przeprowadzi dodatkowy wywiad i zdecyduje, jakie kroki medyczne będą dla Pana najlepsze.



Poniżej dwa artykuły o tarczycy, które mogą Pana zainteresować:

https://portal.abczdrowie.pl/niedoczynnosc-tarczycy-przyczyny-objawy-leczenie

https://portal.abczdrowie.pl/badanie-na-tarczyce

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty