Zapytaj lekarza

7 4 2 , 0 5 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy skróci mi się okres przy pierwszym opakowaniu tabletek antykoncepcyjnych?

Zwykle mam okres siedmiodniowy i chciałabym się dowiedzieć, czy gdy wezmę pierwszą tabletkę pierwszego dnia cyklu, zgodnie ze schematem itd., to czy jest możliwość, że miesiączka się skróci? Czy muszę czekać do następnego opakowania?

ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Nie, miesiączka nie powinna skrócić się w wyniku wzięcia pierwszych tabletek. Natomiast krwawienie z odstawienia, pojawiające się podczas 7-dniowej przerwy w przyjmowaniu hormonów, może trwać krócej i być mniej obfite niż Pani dotychczasowe miesiączki.

Pozdrawiam serdecznie!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy