Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 0 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak przesunąć okres przy pierwszym opakowaniu tabletek antykoncepcyjnych?

27 grudnia biorę ostatnią (21 tabletkę) z pierwszego listka opakowania. Chciałabym się dowiedzieć czy mogę nie robić 7-dniowej przerwy i od razu zacząć brać drugi listek? Jak duże jest prawdopodobieństwo wystąpienia dodatkowych plamień z racji tego, że mój organizm mógł się nie przyzwyczaić do tabletek? Czy może lepiej wziąć 21 tabletek i np. 7 z kolejnego listka i wtedy zrobić przerwę? Tylko co zrobić z resztą tabletek? Mam wziąć pozostałe 14 tabletek i zrobić 7 dni przerwy? Czy te 14 wyrzucić i zacząć 3 listek? Czy lepiej dać sobie spokój z kombinowaniem na samym początku przyjmowania tabletek i przeboleć okres na sylwestra?

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie!

W tej sytuacji proponuję aby nie robiła Pani 7-dniowej przerwy. Wówczas należy od razu należy zacząć drugie opakowanie tabletek. Krwawienie może pojawić się pod koniec przyjmowania tabletek z drugiego opakowania.

Podczas pierwszych 3-4 opakowań tabletek antykoncepcyjnych mogą pojawić się plamienia śródcykliczne. Gdyby były one bardzo duże należy zgłosić się do ginekologa celem rozważenia zmiany tabletek na inne.

Pozdrawiam

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy