Zapytaj lekarza

7 3 6 , 6 4 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy stosowane leczenie może obniżyć skuteczność tabletek antykoncepcyjnych?

Witam, moje pytanie związane jest z przyjęciem paracetamolu. W dniu przyjęcia pierwszej tabletki C*** po 7-dniowej przerwie zażyłam 1 tabletkę paracetamolu. Paracetamol około południa, natomiast C*** o stałej porze, tj. 18.00. Czy paracetamol może obniżyć działanie antykoncepcji? Czy ma znaczenie, że był to pierwszy dzień po przerwie? Dodam, że wcześniej, czyli szóstego i siódmego dnia przerwy też zażywałam paracetamol, jednak nie były to duże ilości, najwyżej dwie tabletki na dobę. Poza tym biorę również B*** (przepisane całe opakowanie, tj. 5 dni) a następnie mam zażywać również do końca opakowania F***. Wiem, że F*** i B*** nie wpływają osłabiająco na tabletki antykoncepcyjne, jednak chciałabym się upewnić, czy w tej sytuacji jestem bezpieczna. Lekarz ogólny przepisując Bi*** powiedział, że nie ma problemu.

KOBIETA ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie!

Żaden z przyjmowanych przez Panią leków nie obniża skuteczności antykoncepcji hormonalnej. Paracetamol również nie.

Informacje na temat interakcji leków zawsze znajdzie Pani w ulotce załączonej do opakowania.

W obecnej sytuacji nie ma zatem powodu do obaw o ewentualne zniesienie efektu antykoncepcyjnego i nie ma wskazań do stosowania dodatkowych metod zabezpieczenia.

Pozdrawiam

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy