Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy takie testy są refundowane?

Witam, jestem uczulona na lek zinat oraz ostatnio po podaniu w szpitalu przed operacją, antybiotyku z penicyliną doznałam wstrząsu po czym doznałam silnej alergii skórnej i zostałam poddana szybkiej narkozie w celu intubacji z powodu obkurczenia gardła. Lekarz zalecił wykonanie testów potwierdzający w 100% uczulenie, czy takie testy są refundowane i czy w przypadku alergii na zinat i penicyline są jeszcze inne antybiotyki które mogę przyjąć w razie potrzeby? Pozdrawiam serdecznie Justyna
KOBIETA, 34 LAT 3 miesiące temu

Jedzenie może zwiększać ryzyko alergii! Zobacz, na co uważać

Dietetyk kliniczny Iwona Wierzbicka mówi o tym, jakie produkty spożywcze mogą wywoływać alergie. Ryzykowne mogą być: jaja, kolorowe barwniki spożywcze i produkty paczkowane zawierające glutaminian sodu wywołujący reakcje alergiczne. Oprócz tego warzywa takie, jak bakłażany, papryka, pomidory czy ziemniaki przyczyniają się do rozszczelnienia jelita, co może wywołać róznego rodzaju alergie.

Jeżeli reakcja anafilaktyczna faktycznie była po zinnacie, to nie ma czego potwierdzać. Prawdopodobnie cała grupa antybiotyków B-latkamowych będzie powodowała podobne efekty. Zawsze proszę o tym mówić lekarzom. Co do innych antybiotyków trudno powiedziec.

Specjalista chorób zakaźnych, hepatolog i seksuolog.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy