Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 3 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy warto odstawić tabletki?

Tabletki biorę od 4 lat. Przeszłam już wiele preparatów. Zmiany te wynikały z (jak pani doktor twierdziła) wysokiego poziomu hormonów żeńskich, bo miałam częste plamienia. Nie wiem, czy była to do końca racja, bo od czasu, gdy zaczęłam brać tabletki, strasznie mnie pokryły włosy (na piersiach, brzuchu, ramionach, udach i dłoniach). Teraz chciałabym, ze względu na zdrowie, odstawić i nie wiem czy dobrze robię. A co jeśli będę chciała później wrócić? Czy nie będzie problemów? Na razie nie chcę zachodzić w ciążę - odstawienie ma być tylko dla celów zdrowotnych. Proszę o radę. Anna

KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

W przypadku nawracających plamień śródcyklicznych, należy zastosować preparat o wyższym niż dotąd poziomie estrogenów. Jeśli zamierza Pani zaprzestać zażywanie tabletek antykoncepcyjnych ze względów zdrowotnych, to nie ma się co zastanawiać. Proszę tylko pamiętać o stosowaniu innej metody antykoncepcyjnej! Jeśli będzie Pani chciała powrócić do ich stosowania - nie będzie żadnego problemu. Co do nadmiernego owłosienia - przyczyny mogą być różne, np. zespół policyctycznych jajników. Raczej nie jest wymieniane wśród skutków ubocznych tabletek antykoncepcyjnych... Być może warto porozmawiać o tym z lekarzem?

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy