Dlaczego odczuwam takie objawy po przyjęciu tego leku?

Omamy, koszmarny, parasomnie po Metformax 500. Z powodu insulinoopornosci lekarz zapisał mi Metformax 500. Mam po nich omamy nocne , paraliże przydenne. Kiedyś przyjmowałam Avamine i z tego samego powodu musiałam przerwać leczenie. To było około 5 lat temu. Zapomniałam o tym, teraz bardzo przytulam i zalecono mi właśnie Metformax, który przypomniał mi o paralizach. Czy inni pacjenci skarżą się na podobne objawy? Nie napotkałam nigdzie na forum takich informacji. czy możliwe że mam spadek cukru w nocy w wyniku czego mam takie skutki? Poziom glukozy na czczo 92 insulina 37. Po obciążeniu glukoza za godzinę 203 i 301 insuliny , po 2 godzinach 118 i 179 insulina.
KOBIETA, 22 LAT około miesiąca temu

Zalety pomp insulinowych

Pompy insulinowy stosowane są przez osoby cierpiące na cukrzycę. Jakie są zalety stosowania tego urządzenia? Na ten temat wypowiada się ekspert - dr Tomasz Gawrecki.

Stosowanie metforminy może powodować zaburzenia snu. Najczęściej mają one postać bezsenności, część pacjentów zgłasza również koszmary. Występowanie u Pani podobnych objawów po stosowaniu 2 różnych leków zawierających metforminę nasuwa podejrzenie, że tak działa na Panią ta substancja. Warto byłoby skonsultować z diabetologiem alternatywne możliwości leczenia insulinooporności - podstawą powinna być dieta z niskim indeksem glikemicznym, regularna aktywność fizyczna a dodatkowo można stosować leki inne niż metformina (w ramach wskazań pozarejestracyjnych).

Lekarz w trakcie specjalizacji z medycyny rodzinnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty