Indeks glikemiczny potraw

Z pewnością każdy z nas słyszał o indeksie glikemicznym potraw. Ale czy wiemy, czym to tak naprawdę jest? Obejrzyj film i dowiedz się więcej na ten temat.

am serdecznie,

Już od najmłodszych lat nie należy przyzwyczajać dziecko do produktów słodkich, słonych, tłustych i bardzo kalorycznych. Jeżeli dziecko nie będzie codziennie dostawało słodyczy to się od niech ,,nie uzależni'' Jak podrośnie nie korzysta Pani z barów typu fast food. stara się Pani nie używać w domu produktów typu instant i gotowej żywności. Przygotowuje Pani wraz z dzieckiem posiłki i pokazuje że gotowanie jest przyjemnością. Jeżeli dziecko od małego nauczy się jadać i gotować w domu uniknie niezdrowego jedzenia ,,na mieście''.

Pozdrawiam
Joanna Wasiluk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Witam serdecznie. Nawyki żywieniowe kształtują się już we wczesnym dzieciństwie. Podam kilka zasad żywieniowych dotyczących dzieci. 1. Zaplanuj 4-5 posiłków dziennie (wśród nich przynajmniej jeden powinien być posiłkiem ciepłym). 2. W głównych posiłkach powinno znajdować się źródło pełnowartościowego białka (np. mięso, ryby, wędliny, jaja). 3. Zaleca się podawanie chudych wędlin i mięsa. Z mięs należy wykrawać tłuste kawałki, a drób serwować bez skóry. 4. Mleko i przetwory mleczne powinny być spożywane każdego dnia. 5. Wybieraj dobrej jakości tłuszcz roślinny i masło. 6. Do surówek powinien być dodawany olej słonecznikowy, rzepakowy lub oliwa z oliwek. 7. Sałatki owocowe mogą być posypane np. nasionami słonecznika, orzechami włoskimi. Takie sałatki powinny zastąpić słodkie przekąski (batony, czekolady, lody). 8. Zalecane jest zwiększyć ilość warzyw w diecie. 9. Wskazane jest stosowanie produktów pełnoziarnistych (ryż brązowy, kasza gryczana, makaron pełnoziarnisty, pieczywo razowe). Produkty pełnoziarniste są źródłem węglowodanów złożonych, które dają więcej energii. 10. Zalecane jest stosowanie różnorodnych technik przyrządzania potraw- gotowanie w wodzie, na parze, pieczenie w folii lub bez, zapiekanie. Smażenie powinno ograniczone. 11. Należy ograniczyć spożycie słodyczy oraz unikać żywności typu „fast-food”. 12. Dziecko powinno pić dużo wody mineralnej niegazowanej zamiast dosładzanych napojów, które są źródłem „pustych kalorii”. 13. Zdrowie osoby dorosłej w dużym stopniu zależy od prawidłowego rozwoju fizycznego w dzieciństwie, dlatego zadbaj o aktywność fizyczną swojego dziecka. Zapraszam również na moją stronę www.diet-coaching.xaa.pl Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty