Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 9 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak postępować po ablacji?

Witam, w związku z pojawiającymi się dość często /po przebytej ablacji 6 mies temu/ tachykardiami do 160/min, chciałabym dowiedzieć się co jeszcze oprócz zażywania betablokera przepisanego przez kardiologa mogę zrobić. Podczas EPS indukowano wielokrotnie SVT 210/min. Przewodzenie wsteczne przy udziale lewostronnej bocznej drogi dodatkowej. Refrakcja drogi była "nie do oceny"- wielokrotna indukcja AVRT ortodromowego o cyklu 290ms. Przewodzenie AV przez łącze AV. Refrakcja łącza nie do oceny- protokołem IAP oraz 500-1 indukowano AVRT. Z dostępu transseptalnego wykonano mapowanie pierścienia mitralnego i ablację drogi dodatkowej uzyskując w 3 aplikacjach energii RF zablokowanie przewodzenia w drodze dodatkowej. W kontrolnym badaniu elektrofizjologicznym nie stwierdzono rozszczepienia łącza AV, jawnej ani utajonej drogi dodatkowej, nie indukowano żadnej arytmii. Tak po krótce brzmi treść wypisu po ablacji. Pytanie skąd zatem napadowe tachykardie, których nie było przed wykonaniem ablacji.
KOBIETA, 41 LAT ponad rok temu

Powikłania po ablacji

Ablacja to zabieg wykonywany na sercu. Czy po ablacji mogą wystąpić jakieś powikłania? Na ten temat wypowiada się specjalista - dr Piotr Gryglas, kardiolog.

Lek. Michał Lenard
80 poziom zaufania

Potrzebne mogą być dodatkowe badania, powinna Pani pozostawać pod stałą kontrolą kardiologa i stosować się do jego zaleceń. Pozdrawiam!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy