Zapytaj lekarza

7 3 6 , 7 0 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak stracić brzuszek?

Witam, mam 18lat, 172cm i ważę 64kg. Mam głównie problem z brzuchem, który mi przeszkadza, ponieważ mam niedługo studniówkę i chciałabym stracić 3-4 kg. Prowadzę umiarkowany tryb życia, lubię ćwiczyć ale nie mam obecnie na to czasu. Na śniadanie jem 2 kromki chleba pełnoziarnistego z serem żółtym i szynką, drugie śniadanie: bułka z twarożkiem lub serem żółtym, jabłko, cappucino. Nie pije gazowanych napojów, czasami zdarza mi się zjeść ciasteczko lub cząstkę czekolady Obiad: pierś z kurczaka, kasza gryczana, marchewka.... zupa przeważnie z kaszy jęczmiennej. Po obiedzie jakiś owoc np banan, jabłko. Kolacja to przeważnie szklanka mleka i jedna kanapka, ciasteczko czasami bywa. Próbowałam nie jeść słodyczy ale to mi nie wychodzi. Bywają dni w których jem więcej kanapek, moją słabością są jabłka, potrafię ich zjeść 1,5 kg. Proszę o pomoc.
KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Czy dieta cud istnieje?

Wiele osób, które chciałyby schudnąć, liczą, że w końcu trafią na cudowną dietę. Chcą zrzucić zbędne kilogramy bez zbędnego wysiłku. Czy to możliwe? Obejrzyj film i sprawdź.

Witam,

Problemem wielu kobiet jest nadmiar tkanki tłuszczowej na brzuchu. Pani masa ciała jest prawidłowa, dlatego głównym zaleceniem powinno być zwiększenie aktywności fizycznej.
Odpowiednie ćwiczenia pomogą Pani wymodelować ciało, a zwłaszcza te partie, które tego najbardziej potrzebują. Przykładowe ćwiczenia znajdzie Pani na stronie: www.abccwiczenia.pl

Jeśli chodzi o Pani jadłospis, to jest w nim parę błędów.
Codziennie powinniśmy spożywać 5 porcji produktów zbożowych (np. 1 kromka chleba, bułka, 2 kopiaste łyżki ryżu suchego, 3 kopiaste łyżki makaronu suchego) 4 porcje warzyw, 3 porcje owoców, 2 porcje produktów mlecznych, 2 porcje tłuszczu (2 łyżeczki oleju), 1 porcja mięsa lub jego zamienników (ryby, warzywa strączkowe).

Do każdego posiłku powinna Pani włączyć warzywa np. kanapka z pomidorem, cykorią, ogórkiem czy papryką
W ciągu dnia powinno wypijać się, co najmniej 1,5-2,5 l wody niegazowanej, niesmakowej.

Produkty, które powinna Pani ograniczyć to:
- ser żółty
- tłuste szynki i podroby
- masło (na czas diety)
- pieczywo pszenne

Produkty, którymi można zastąpić wyżej wymienione to:
- ser mozarella, ser biały półtłusty/ chudy, serek wiejski light, maślanka naturalna, jogurt naturalny, kefir
- chude wędliny drobiowe, polędwica sopocka
- pieczywo pełnoziarniste lub graham

Owoce dostarczają duże ilości cukru prostego, ale również niezbędne witaminy i błonnik pokarmowy, dlatego nie należy z nich rezygnować, ale ograniczyć do 2-3 porcji dziennie (2-3 sztuk dziennie).

Jeśli zwiększy Pani aktywność fizyczną, nie powinno być problemu z utratą zbędnych kilogramów.

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy