Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 1 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Krwawienie podczas brania antykoncepcji

Witam, mam problem. Przyjmuję tabletki antykoncepcyjne od 2 lat. Ostatnio miałam wyjazd na 3 dni i zapomniałam wziąć ich ze sobą. Jak wróciłam to postanowiłam nadrobić i brałam ominięte co 12 godzin. Po drugiej tabletce dostałam bardzo mocnego krwawienia i ból jajników. Dodam, że w ciągu tych 3 dni doszło do stosunku. Bardzo się martwię zaistniałą sytuacją. Proszę o pomoc.

KOBIETA ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

To, co Pani zrobiła, było bez sensu - nie można "nadrobić" pominiętych tabletek ,o ile opóźnienie w zażyciu trwało więcej niż 12 godzin. Zażycie zbyt dużej ilości tabletek może powodować nudności i krwawienia, co wystapiło u Pani. Ponieważ wspólżyła Pani bez zabezpieczenia (bo nie zażywała Pani tabletek) mogło dojść do owulacji i zapłodnienia. Powinna Pani zaprzestać zażywania preparatu i rozpocząć je ponownie po wykluczeniu ciąży (na początku nowego cyklu). Test ciążowy można wykonać 10-14 dnia od podejrzewanego dnia poczęcia (wcześniej może być fałszywie ujemny).

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy