Na co wskazuje taka wydzielina podczas stosowania krążka?

Witam, od pewnego czasu stosuję krążki antykoncepcyjne ginoring. Za każdym razem w drugiej połowie cyklu pojawia się u mnie zwiększona ilość wydzieliny, jest ona biała i gęsta, często pozostaje na bieliźnie. Nie ma za to żadnego zapachu. Zawsze po krwawieniu ustaje i wraca w drugiej połowie cyklu. O czym może to świadczyć?
KOBIETA, 25 LAT 2 tygodnie temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie,

biała i gęsta wydzielina to naturalny skutek stosowania antykoncepcji hormonalnej. Wynika on z działania środków antykoncepcyjnych, których zadaniem jest blokowanie owulacji oraz zagęszczenie śluzu. Ma to utrudnić plemnikom dotarcie do komórki jajowej. Im bardziej gęsty jest śluz, tym trudniejsze warunki dla plemników.

Zwiększona ilość białej i gęstej wydzieliny, która występuje w drugiej połowie cyklu, jest więc naturalnym zjawiskiem związanym z cyklem miesiączkowym i zmianami hormonalnymi. Jeśli wydzielina nie ma zapachu ani nie towarzyszą jej inne niepokojące objawy, to nie powinna mieć Pani powodów do obaw.

Podobne pytania znajdzie Pani tutaj:

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/biala-gesta-wydzielina-a-stosowanie-tabletek-antykoncepcyjnych,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/bialy-rozciagliwy-sluz-przy-implancie-antykoncepcyjnym,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/bialy-sluz-z-pochwy-przy-stosowaniu-tabletek-antykoncepcyjnych.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty