Zapytaj lekarza

7 4 2 , 3 6 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nadciśnienie przy nerwicy

U mojego męża lekarz zdiagnozował nerwicę. Nagle z dnia na dzień pojawiło się u niego nadciśnienie, bierze regularnie tabletki a mimo to ma ataki. Wieczorem, godzinę po zaśnięciu budzi się nagle z ciśnieniem w granicach 200 albo więcej. jest roztrzęsiony, na suchy język,musi chodzić po pokoju, uciska sobie klatkę piersiową rękami, ma tabletki pod język, trwa to godzinę albo dwie. Te ataki są po nerwowych sytuacjach ale 10 lat temu miał nadczynność tarczycy i też najpierw mówiono że to nerwica.
KOBIETA, 52 LAT ponad rok temu

Nadciśnienie a aktywność fizyczna

Sport to zdrowie ? również dla osób, którym dolega wiele dolegliwości, np. nadciśnienie. O tym, jak dostosować odpowiednią ilość wysiłku fizycznego dla konkretnego pacjenta, tłumaczy dr Piotr Gryglas.

Mgr Ewa Czernik Psycholog, Łódź
62 poziom zaufania

Witam,
Opisywane przez Panią objawy mogą wskazywać na zaburzenia o charakterze psychicznym. Ważne by mąż wykonał badania wykluczające inne schorzenia. Kiedy badania nic nie wykażą warto udać się do lekarza psychiatry oraz skorzystać z pomocy psychoterapeuty.
Pozdrawiam
Ewa Czernik

0

Witam,

pilnie wskazana jest konsultacja endokrynologiczna, ponieważ choroby tarczycy mogą objawiać się podobnie, jak zaburzenia lękowe. należy wykluczyć choroby somatyczne, żeby można było potwierdzić, problemy o podłożu psychogennym.

Pozdrawiam serdecznie

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy