Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 5 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Obniżone działanie tabletek antykoncepcyjnych Sylvie 20

Witam serdecznie! Tabletki antykoncepcyjne(Sylvie 20) biorę od 3 lat, jednak 04.03.2014 zdarzyła mi się pierwszy raz taka sytuacja. Mianowicie, tabletki przyjmuje o godz. 20, dodam iż była to 7 tabletka z pierwszego tygodnia, o godz. 23 nastąpiły wymioty. Kolejnej tabletki nie przyjęłam. Czy mogę się obawiać, iż działanie tabletek zostanie obniżone? Czy muszę zastosować dodatkową antykoncepcję? Proszę o odpowiedź.
KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Lek. Izabela Ławnicka
82 poziom zaufania

Witam! Ponieważ wymioty wystąpiły 3 godziny po przyjęciu tabletki, istnieje ryzyko, że tabletka nie wchłonęła się całkowicie. Skuteczność antykoncepcji jak najbardziej może być zatem obniżona. Powinna Pani przyjąć dodatkową tabletkę niezwłocznie po ustąpieniu wymiotów. Ponieważ tego Pani nie zrobiła, sugeruję stosowanie dodatkowej antykoncepcji przez kolejne 7 dni.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy