Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 1 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wymioty po przyjęciu tabletki trzeciego dnia - co z ochroną?

Zwykle przyjmuję tabletkę o 20 i tak też było ostatnio, tylko ok. 23 wystąpiły delikatne jednorazowe wymioty. Nie przyjęłam tabletki, tylko poczekałam do następnego dnia do 20 i wzięłam kolejną tabletkę. Istnieje prawdopodobieństwo, że tabletka mogła się nie wchłonąć i teraz wiem, że powinnam przyjąć po wymiotach następną tabletkę. Zaznaczam, że to była 3 tabletka w opakowaniu. Jeśli nie przyjęłam tabletki to oznacza, że do końca przyjmowania tego blistra nie będę w pełni zabezpieczona? Czy tylko przez 7 dni od pominięcia powinnam stosować dodatkowe zabezpieczenia a po tym czasie wszystko się unormuje?

KOBIETA ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie!

Przyjmuje się, że tabletka potrzebuje 3-4 godzin do pełnego wchłonięcia. Czas ten zależy od wielu czynników m.in tempa metabolizmu, spożywanego pokarmu w przeciągu najbliższych godzin, aktywności fizycznej i wielu innych. Trudno jest zatem jednoznacznie ustalić, czy tabletka zdążyła się wchłonąć całkowicie, czy jedynie w pewnym procencie.

Dla pewności zawsze warto zastosować antykoncepcję dodatkową. Jest to tym bardziej wskazane, że była to 3 tabletka w blistrze.

W obecnej sytuacji radziłabym stosować dodatkowe zabezpieczenie przez najbliższe 7 dni. Po tym czasie antykoncepcja powinna znów właściwie działać.

Pozdrawiam

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy