Zapytaj lekarza

7 3 6 , 7 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wymioty a prawidłowe przyjęcie tabletki

Mam problem, ponieważ pierwszy raz zdarzyła mi się sytuacja, w której wzięłam tabletkę antykoncepcyjną o godz. 17, a o 21 wymiotowałam. Teraz mam obawy: nie wzięłam dodatkowej tabletki, tylko następną o zwykłej porze kolejnego dnia. Wydawało mi się, że tabletka zdążyła już się wchłonąć.  Nie wiem czy dobrze zrobiłam, proszę o pomoc.

KOBIETA ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

W Pani sytuacji od zażycia tabletki do wymiotów minęło 4 godziny (więcej niż 3), więc najprawdopodobniej tabletka powinna się wchłonąć. Jeśli jednak nadal jest Pani zaniepokojona, to proszę przez 7 dni nieprzerwanie zażywać tabletki i stosować dodatkową antykoncepcję (prezerwatywa). Gdyby w ciągu tych 7 dni miała przypadać przerwa, to proszę jej nie robić, tylko zażyć 2 opakowania pod rząd.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy