Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 6 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odchudzanie 10-latka

10 latek ma148 cm wzrostu i waży 65kg-w jaki sposób pomóc mu zrzucić zbędne kilogramy- proszę o pomoc!!
MĘŻCZYZNA, 35 LAT ponad rok temu

Czemu nie możemy schudnąć?

Mordercze treningi, rygorystyczna dieta, a waga ani drgnie? Wiele osób ma problem ze schudnięciem. Obejrzyj film i dowiedz się, co może być tego przyczyną.

Witam. Nie odchudzamy osób do 18 roku życia, możemy jedynie zmienić ich nawyki żywieniowe na prawidłowe. Podam kilka zasad żywieniowych dotyczących dzieci w wieku szkolnym. 1. Zaplanuj 4-5 posiłków dziennie (wśród nich przynajmniej jeden powinien być posiłkiem ciepłym). 2. W głównych posiłkach powinno znajdować się źródło pełnowartościowego białka (np. mięso, ryby, wędliny, jaja). 3. Zaleca się podawanie chudych wędlin i mięsa. Z mięs należy wykrawać tłuste kawałki, a drób serwować bez skóry. 4. Mleko i przetwory mleczne powinny być spożywane każdego dnia. 5. Wybieraj dobrej jakości tłuszcz roślinny i masło. 6. Do surówek powinien być dodawany olej słonecznikowy, rzepakowy lub oliwa z oliwek. 7. Sałatki owocowe mogą być posypane np. nasionami słonecznika, orzechami włoskimi. Takie sałatki powinny zastąpić słodkie przekąski (batony, czekolady, lody). 8. Zalecane jest zwiększyć ilość warzyw w diecie. 9. Wskazane jest stosowanie produktów pełnoziarnistych (ryż brązowy, kasza gryczana, makaron pełnoziarnisty, pieczywo razowe). Produkty pełnoziarniste są źródłem węglowodanów złożonych, które dają więcej energii. 10. Zalecane jest stosowanie różnorodnych technik przyrządzania potraw- gotowanie w wodzie, na parze, pieczenie w folii lub bez, zapiekanie. Smażenie powinno ograniczone. 11. Należy ograniczyć spożycie słodyczy oraz unikać żywności typu „fast-food”. 12. Dziecko powinno pić dużo wody mineralnej niegazowanej zamiast dosładzanych napojów, które są źródłem „pustych kalorii”. 13. Zdrowie osoby dorosłej w dużym stopniu zależy od prawidłowego rozwoju fizycznego w dzieciństwie, dlatego zadbaj o aktywność fizyczną swojego dziecka. Zapraszam również na moją stronę www.diet-coaching.xaa.pl Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
Ewa Kozłowska Dietetyk, Warszawa
82 poziom zaufania

Proszę udać się do lekarza POZ i poprosić o skierowanie do Poradni dietetycznej. W Poradni dietetyk dobierze dietę , wizyta będzie bezpłatna. Pozdrawiam

Dietetyk z ponad 20-letnim stażem. Kierownik Poradni Dietetycznej w Warszawie.
0

Witam. U dzieci nie stosuje się restrykcyjnej diety odchudzającej, ponieważ chłopiec buduje swój organizm. Zmianą, którą mogę wskazać to bardzo duże ograniczenie słodyczy, słonych przekąsek, drożdżówek, fast-food. Warto porozmawiać z chłopcem jak z "dorosłym", musi zrozumieć, że zmiany są dla jego dobra, lepszego samopoczucia i wyglądu. Wszelkie krzyki nakazy nic nie dają, bo często widzę jak otyłe dzieci kupują zakazane rzeczy za własne kieszonkowe (mieszkam koło szkoły); w domu jedzą co rodzice nakażą, ale cały wysiłek idzie na marne, bo nadrabiają jak rodzice nie widzą. Państwo musicie dać mu wzór, bo skoro dziecko widzi, że rodzice jedzą smażonego kotleta, a ono gotowanego, to nie rozumie dlaczego/bunt.Moja propozycja:
1 śniadanie -obowiązkowo płatki owsiane z mlekiem (można dodać pestki dyni, słonecznik, łyżkę rodzynek-nie więcej), natomiast słodzone dużą ilością cukru płatki kukurydziane, smakowe mijają się z z celem
2 śniadanie -dziecko zabiera do szkoły owoc lub jogurt (najlepiej naturalny, serek wiejski, mały kefir), kanapkę z ciemnego pieczywa z plasterkiem sera żółtego (wit.D-kości) lub chudej wędliny+obowiązkowo warzywko:sałata, kilka plasterków ogórka, pomidora lub rzodkiewki
obiad -pełnowartościowy, najlepiej wprowadzić kasze+gotowane mięso lub usmażone na 1 łyżce oleju+zawsze surówka (bez majonezu, może być jogurt naturalny lub łyżka oliwy z oliwek)
podwieczorek -owoc do 250g(dowolny)
kolacja -pieczywo ciemne cienko posmarowane masłem/margaryną+chuda wędlina lub 1 jajko lub pasta z sera białego ze szczypiorkiem lub rzodkiewką lub ser żółty 1-2 plasterki.
Ponieważ to jest dziecko możecie Państwo ustalić jeden dzień, w którym może zjeść coś słodkiego (np. środa) i w ten dzień je (ale też jedną rzecz) do której ma słabość.Warto zadbać o dziecko bo otyłe dziecko to otyły dorosły, tak się dzieje bardzo często, to schorzenia, cukrzyca, nadciśnienie itp.Gdybyście Państwo nie dali rady sami, to proszę iść do dietetyka, aby doradził co i jak. Czasami jak obca osoba nakaże coś dziecku, to bardziej słucha niż rodziców.
Do tego wszystkiego koniecznie aktywność fizyczna: wf, basen (można zapisać się z dzieckiem), niedzielne spacery/wycieczki z rodzicami, jakaś dodatkowa gimnastyka. Wspierajcie chłopca i dawajcie przykład.

Dietetyk z pasją. Prowadzi gabinet dietetyczny w Krakowie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy