Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 2 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Opóźnienie w rozpoczęciu nowego opakowania tabletek antykoncepcyjnych

Witam! Mam pytanie. Od 5 lat biorę regularnie tabletki. Praktycznie nigdy nie zapomniałam o wzięciu jakiejkolwiek tabletki. Ostatnio niestety przytrafił mi się niepokojący przypadek. Tabletki brałam zawsze o godz. 21.00. Tym razem pierwszą tabletkę z nowego opakowania wzięłam z opóźnieniem 7-8 godzinnym. Nadmieniam, że w poprzednim tygodniu miałam stosunek płciowy. Kolejną tabletkę wzięłam o normalnej porze. W ulotce do tabletek przeczytałam, że jeżeli opóźnienie jest mniejsze niż 12 godzin, tak jak to było w moim przypadku, to nie ma powodu do zmartwienia, albowiem działanie antykoncepcyjne zostało zachowane. Chiciałabym jednak upewnić się, że tak rzeczywiście jest. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

KOBIETA ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Jeśli tabletkę zażyje się z opóźnieniem mniejszym niż 12 godzin, to nie ma się zazwyczaj czym martwić - jednak przy rozpoczynaniu nowego opakowania może być trochę inaczej (opakowanie rozpoczyna się po 7 dniach przerwy...). Być może jest to dmuchanie na zimne, jednak chyba warto zastosować dodatkowe zabezpieczenie podczas zażywania 7 pierwszych tabletek z blistra.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy