Zapytaj lekarza

7 4 0 , 0 7 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Plamienia poowulacyjne

Witam. Mam 25 lat, od ok. 2 lat staramy się z mężem o dziecko. Mam za wysoką prolaktynę. Od 2 miesięcy biorę B**** (lek stosowany w hiperprolaktynemii), prolaktyna obniżyła się do 14, ale nadal przyjmuję leki. 4 dni po owulacji, sprawdzonej na podstawie testu owulacyjnego, dostałam plamienia, które trwają już 7 dzień. Te plamienia wystepują raz dziennie w postaci kilku kropel. Za 4 dni mam mieć miesiączkę. Chciałam zapytać, co mogą oznaczać te plamienia? Te plamienia pojawiły się po raz pierwszy, nigdy wcześniej ich nie miałam, miesiączkę zawsze miałam regularną. Czy może oprócz prolaktyny jest jeszcze coś, co powinnam leczyć? Proszę o odpowiedź.
25 LAT ponad rok temu

Nieregularne miesiączki

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Plamienia śródcykliczne, występujące w drugiej fazie cyklu (po owulacji, przed miesiączką) są objawem niedomogi lutealnej (niewydolności ciałka zółtego), która może towarzyszyć hiperprolaktynemii. Wyleczenie tej ostatniej powinno przyczynić się do zlikwidowania niedomogi, która jest zaburzeniem wtórnym. Proszę jednak skonsultować tę kwestię ze swoim lekarzem. Być może zdecyduje się on dodatkowo na włączenie leczenie substytucyjnego - podawania syntetycznego progesteronu w drugiej fazie cyklu.

Pozdrawiam serdecznie!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy